جزئیات پوشش بیمه ای درمان ناباروری: از رحم جایگزین تا اهدای جنین


محمدحسین صفری با اشاره به افزایش پوشش درمان ناباروری گفت: در راستای اجرای سیاست های جمعیتی مقام معظم رهبری و افزایش درصد جمعیت کشور، پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری در وظایف سازمان تامین سلامت قرار گرفت.

وی افزود: حمایت از زوج های نابارور یکی از اولویت های مهم اداره کل بیمه سلامت اصفهان است که در اسناد فوق قانون جوانان جمعیت و حمایت از نهاد خانواده نیز به آن اشاره شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه این اداره کل عزم قوی برای اجرای این سیاست ها دارد، گفت: در حال حاضر هزینه درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت است و با اجرای این قانون توسط دولت سیزدهم به دسترسی انصافاً چتر حمایت بیمه درمانی از زوج های نابارور به خدمات درمان ناباروری نیز کشیده شد.

وی ادامه داد: با پوشش خدمات تخصصی درمان ناباروری و پرداخت 90 درصد هزینه های درمان ناباروری، علاوه بر حفظ و توسعه سلامت خانواده و سلامت مادر و کودک، سلامت نوجوانان و جوانان نیز محقق می شود.

صفری تصریح کرد: این ظرفیت در اختیار زوج های نابارور قرار می گیرد تا در مدت یک سال با تعهد بیمه سلامت با پوشش بیمه ای در بخش دولتی و خصوصی از سه دوره خدمات درمان ناباروری استفاده کنند.

وی افزود: این ظرفیت برای زوج های نابارور برای استفاده از سه دوره خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت با پوشش بیمه ای 90 درصد تعرفه دولتی در مراکز دولتی ناباروری و 70 درصد تعرفه خصوصی در مراکز خصوصی و خیریه فراهم شده است. .

READ  شهریه تحصیل دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران: ترم حداقل 50 میلیون تومان!

صفری خاطرنشان کرد: از ابتدای خرداد ماه جاری ارسال مدارک باروری و ناباروری برای بیمه شدگان سلامت اجرایی شده و بیمه شدگان برای دریافت هزینه های درمانی خود نیازی به مراجعه به اداره کل ندارند و هزینه ها عبارت است از در همان مرکز درمانی محاسبه و پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با اشاره به اقدامات سازمان بیمه سلامت در اجرای قانون جمعیت جوانان گفت: مواردی مانند درمان زوج های نابارور تحت پوشش بیمه، بیمه مادران باردار و شیرده است. و فرزندان آنها تا سن 5 سالگی بر اساس آزمون واسا پوشش بیمه خدمات درمانی زنان، مادران باردار و نوزادان، پوشش بیمه ای تحقیقات مادر و جنین صرفاً بر اساس مفاد ماده 53 اقدامات انجام شده در اجرای قانون جوانان

وی ادامه داد: برای طرح درمان ناباروری، زوج های ناباروری که هیچ گونه پوشش بیمه ای پایه ندارند باید تحت پوشش بیمه فراگیر آزمون فراگیر قرار گیرند و کلیه مراکز درمانی و بیمارستان های ارائه دهنده خدمات درمان ناباروری با سازمان های بیمه گر پایه قرارداد ببندند و مجوز این موارد را گسترش دهند. مراکز و بیمارستان ها منوط به عقد قرارداد با سازمان های بیمه گر بزرگ است.

صفری تصریح کرد: هزینه های درمان ناباروری در خدمات شخص ثالث مانند رحم جایگزین و جنین های اهدایی قابل محاسبه و پرداخت است، تعهدات سازمان های بیمه گر اصلی در مراکز خیریه و خصوصی معادل 70 درصد تعرفه خیریه و خصوصی است. و سهم هر بیمار معادل 30 درصد تعرفه این بخش می باشد.

بیشتر بخوانید:

دهه شصتی ها تسهیلات ویژه ازدواج می گیرند

زنان باردار و مادران شیرده به صورت رایگان ارائه می شود

233231

READ  ابلاغیه سازمان ثبت احوال در مورد درآمد این سازمان


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا