جزئیات واگذاری زمین و خانه اقساطی اعلام شد

متن قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب 24 آبان 1400 مقرر می دارد در شهرهای زیر 500 هزار نفر جمعیت زمینی به مساحت 200 متر به خانواده های بیش از سه فرزند داده شود. سومین فرزند آنها پس از اجرایی شدن قانون به دنیا آمد. همچنین در این قانون مقرر شده است که در شهرهای بالای 500 هزار نفر، یکی از واحدهای مسکونی به عنوان طرح حمایتی برای این دسته از خانوارها در نظر گرفته شود.

مزیت ویژه این قانون برای تشویق فرزندآوری این است که اگر فردی از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن استفاده کرده باشد و پس از اجرایی شدن این قانون فرزند سوم به دنیا بیاید، می تواند مجددا از تسهیلات و یارانه دولتی در حوزه مسکن استفاده کند. بدین ترتیب کسانی که واحدهای مسکن مهر دریافت کردند نیز در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در طرح جدید ثبت نام کنند.

برخلاف تصور برخی، این زمین ها یا واحدها آزاد نیستند، بلکه در قطعات 10 ساله با دو سال تنفس به سه دانگ برای مردان و سه دانگ برای زنان تقسیم می شوند.

از 20 اردیبهشت 1401 ثبت نام دریافت زمین یا واحد مسکونی خانواده های دارای سه فرزند در سامانه www.saman.mrud.ir آغاز شد. داوطلبان پس از انتخاب گزینه ثبت نام به بخش سه فرزند یا بیشتر خانوار مراجعه و حوزه انتخابیه را انتخاب می کنند.

پروانه اصلانی – مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی – در خصوص نیاز متقاضیانی که در شهر محل سکونت خود هستند و نه در محل سکونت متقاضی مسکن، گفت: این امکان وجود دارد. در متن قانون عموماً در کلان شهرها زمین یا واحد مسکونی نداریم که بخواهیم معرفی کنیم. بنابراین، قانون به خانواده‌های واجد شرایط این امکان را می‌دهد که در نزدیک‌ترین شهر محل سکونت پدر یا مادر یا محل تولد پدر یا مادر، از این فرصت برخوردار شوند.

READ  فوران قیمت مسکن در زیر پوست شهر/ پورحاجت: با اقدامات ایذایی آمار را سرکوب کردند

جزئیات واگذاری زمین و خانه به صورت اقساطی / ثبت نام 30000 نفر

ساماندهی مسکن حمایتی برای خانواده های متقاضی مسکن در شهرهای جدید است

وی در خصوص اقدامات تامین زمین برای خانواده های دارای سه فرزند در کلان شهرها گفت: مانند همه برنامه های حمایتی، افراد ساکن در کلان شهرها اغلب در شهرهای جدید اطراف کلان شهرها یا شهرهای نزدیک به محل زندگی خود مسکن حمایتی دارند. کار شروع شد و سیستمی از طرح های حمایتی تحت عنوان خانواده های دارای سه فرزند ایجاد شد.

ثبت نام 29650 خانوار دارای سه فرزند و بیشتر در سامانه مسکن همبستگی

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن تصریح کرد: ثبت نام باز ماند و بر اساس آخرین آمار 29 هزار و 650 نفر ثبت نام کردند. اما اجرای این قانون در ماده 4 منوط به تصویب آیین نامه اجرایی آن است. حدود یک ماه است که آیین نامه اجرایی وزارت راه و شهرسازی را برای بررسی به هیات وزیران فرستادیم. خانواده های دارای سه تا هفت فرزند حدود 29650 نفر را در این سیستم حمایت می کردند. بیشترین شیوع آن در استان تهران است و دارای 7 فرزند یا بیشتر حدود 81 خانواده هستند که در سیستان و بلوچستان ثبت نام کرده اند.

وزارت کشور مسئول کاهش عوارض ساخت و ساز است

وی درباره کاهش عوارض ساخت و ساز به 50 درصد برای سه فرزند و 70 درصد برای چهار فرزند و بیشتر گفت: کاهش عوارض ساخت و ساز برای متقاضیان سه فرزند و بیشتر در وزارت راه و شهرسازی نیست و در وزارت کشور است. .

اصلانی در خصوص اختصاص 70 درصد مسکن سازمانی به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر گفت: این یک فصل مشترک در بین تمامی دستگاه هایی است که دارای واحد مسکونی سازمانی هستند و قطعا مختص وزارت راه نیست. اگر این قانون وجود داشته باشد تمام دستگاه هایی که دارای واحد مسکونی سازمانی هستند باید این قانون را رعایت کنند.

READ  خبر مهم معاون وزیر نفت درباره قیمت بنزین/ چرا سهمیه بنزین خودروها کاهش یافت؟

223227


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا