جزئیات حرکت زائران اربعین از مرزهای زمینی


سردار مهدی حججیان درباره روند و وضعیت تردد زائران حسینی (ع) از مرزهای زمینی مهران و شلمچه گفت: طبق توافقی که با دولت عراق انجام شد، مقرر شد عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) (ص) و زائران ایرانی در مراسم پرفیض و معانی عرفه شرکت خواهند کرد تا به صورت «انفرادی» و «گروهی» به عراق بروند.

وی افزود: اعزام «انفرادی» تا ساعت 24 روز جمعه 27 تیرماه اعتبار دارد و پس از آن زائرین گرامی باید به صورت «کاروان» برای سفر به کشور عراق اقدام کنند.

سخنگوی فرج ادامه داد: از 17 تیرماه بیش از 180 هزار تردد از مرزهای مهران و شلمچه به ثبت رسیده و 143 گیت گذرنامه پلیس در مرز مهران و شلمچه فعال است.

وی در ادامه به تشریح وضعیت گیت های عملیاتی و فعال در مرزهای زمینی ایلام و خوزستان پرداخت و افزود: در حال حاضر مرز مهران دارای 95 گیت فعال از جمله؛ 29 دروازه ثابت، 64 دروازه موقت، 1 دروازه عبور و 1 دروازه بازار وجود دارد.

سخنگوی فرج در مورد دروازه های مرزی شلمچه نیز اظهار داشت: این مرز نیز دارای 48 دروازه از جمله; 24 دروازه ثابت و 24 دروازه موقت.

سردار حاجیان در بخشی دیگر از سخنان خود درباره روند گذرنامه خاطرنشان کرد: هفته گذشته 270 هزار درخواست گذرنامه ثبت و توسط همکاران نیروی انتظامی چاپ شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: مدت زمان تهیه گذرنامه بین 3 تا 4 روز است که از طریق پست به آدرس اعلامی متقاضی ارسال می شود.

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده از سوی پلیس برای خدمات رسانی به زوار حسینی(ع)، گفت: پلیس آمادگی کامل برای ارائه خدمات امنیتی، مرزی و گذرنامه ای به زوار عزیز را دارد و انتظار می رود ظور عزیز همواره با یاران خود همکاری داشته باشد. در پلیس و در این ایام معنوی ما را از دعای خیرتان بی نصیب نگذارید.

READ  گوش کن | گله عضو شورای شهر تهران از زاکانی/ فرصت داغ شهردار در مورد حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا

بیشتر بخوانید:

هشدار جدی در مورد وبا در لرستان/ زائران نکات بهداشتی را رعایت کنند

تزریق دوز تقویت کننده واکسن یک وضعیت راه رفتن است اربعین

233231


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا