جزئیات بیشتر در مورد حقوق سربازان؛ معوقات چه زمانی پرداخت می شود؟


سید محسن دهنوی در پاسخ به انتقاد از پرداخت حقوق سربازان گفت: سرباز. . حداقل دستمزد پایور امسال 5 میلیون و 600 هزار تومان بوده که 60 درصد آن برای هر سرباز 3 میلیون و 360 هزار تومان و برای هر سرباز متاهل حدود 5 میلیون تومان بوده است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اتفاقی که در ماه جاری برای پرداخت حقوق سربازان افتاد این است که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد منابع محدودی دارد بنابراین تخصیص بودجه کامل نبود، بنابراین ستاد کل نیروهای مسلح باید تعیین می کردند. این تبدیل به فرمولی برای پرداخت حقوق سربازان شده است. از ستاد کل تشکر می کنیم که با تعریف چنین فرمولی سعی در ارائه بهترین ها دارد.

دهنوی افزود: انتقاد اصلی ما به دولت و سازمان برنامه و بودجه این است که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را به درستی اجرا نکرده است. ما تاکید می کنیم که متن قانون باید اعمال شود، در همین راستا امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی صحبت کردم.

بیشتر بخوانید:

اعلام حقوق سربازان مجرد و متاهل

وی با اشاره به فرمول ستاد کل نیروهای مسلح برای پرداخت حقوق سربازان، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح علیرغم محدودیت منابع، فرمولی را تعیین کرده که بر اساس آن حقوق سربازان بیش از بیش از آن افزایش یافته است. 110 تا 120 درصد طبق این فرمول حداقل دستمزد سربازان مجرد تقریباً 2 میلیون و 500 هزار تن تعیین شده است در حالی که طبق مصوبه مجلس حداقل دستمزد سربازان باید 3 میلیون و 400 هزار تن باشد، بنابراین 900 هزار تن اختلاف وجود دارد. در پرداخت حداقل دستمزد سربازان متاهل نیز همین وضعیت وجود دارد.

READ  شهادت ماموران پلیس شهر بمپور در حادثه

نایب رئیس کمیته تلفیق بودجه 1401 گفت: سازمان برنامه و بودجه در توزیع بودجه امسال ستاد کل نیروهای مسلح برای پرداخت حقوق سربازان تخلف کرده و توزیع آن کم بوده است. توزیع شده توسط سازمان پرداخت می کند برنامه دقیقا آنچه در این ماه اتفاق افتاد به دلیل کمبود منابع است. ستاد کل نیروهای مسلح با یک پیش بینی استاندارد سعی در توزیع عادلانه و متناسب حقوق سربازان داشت.

دهنوی در پایان باز هم گفت: حداقل دستمزد سربازان مجرد سه میلیون و 360 هزار تن است که این مبلغ پرداخت نشده است. اگر این موضوع را حل کنیم باید ماه آینده معوقات را پرداخت کنند.

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا