جزئیات اجرای طرح رتبه بندی معلمان و جذب 59 هزار معلم جدید


یوسف نوری با اشاره به آخرین تصمیمات در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: لایحه رتبه بندی معلمان از سال 1392 بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آغاز شد و تا پس از بررسی های متعدد در آموزش و پرورش با چالش های فراوانی مواجه بود. مجلس شورای اسلامی و شورا. در 23 اسفند 1400 از تحصیلات رئیس جمهور به ولی امر اطلاع داده شد.

وی با تاکید بر انتظارات منصفانه جامعه مدرسین در خصوص طرح رتبه بندی، گفت: علیرغم همه تلاش های صورت گرفته به نظر می رسد هنوز از نظر زمانی با اجرای طرح کمی تاخیر داریم و تنها دلیل آن این است که ضوابط و مقررات این طرح بود، خوشبختانه در دولت سیزدهم با حمایت رئیس جمهور مشکلات این طرح به سرعت برطرف شد و در نهایت طرح رتبه بندی به نتیجه رسید.

نوری با اشاره به اهداف طرح رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان بر اساس سند تحول بنیادین است و مهم ترین هدف آن ارتقای کیفی نظام آموزشی کشور است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به هدف اصلی این رتبه بندی خاطرنشان کرد: طرح رتبه بندی علاوه بر افزایش حقوق و مزایای معلمان، انگیزه «یادگیری دانش» و «رقابت علمی» را در جامعه معلمان افزایش می دهد که این امر افزایش می یابد. توانمندسازی معلمان نسبت به امروز بنابراین این توانایی در آموزش دانش آموزان بی تاثیر نبوده و آنها را به اهداف سند سوق می دهد و کل منطقه را آموزش می دهد.

وی افزود: ماده دوم رتبه بندی معلمان به تشریح سه صلاحیت معلمان عمومی، تخصصی و حرفه ای پرداخته و رتبه بندی را در هر مورد مشخص می کند.

نوری با بیان اینکه معلمان در طرح رتبه بندی به پنج رتبه تقسیم شدند، بیان کرد: محدوده رتبه بندی در دو لایحه ای که دولت قبل ارائه کرده بود شامل برخی افراد از جمله معاونین فرهنگی نمی شد که به کلاس های درس می آیند. با اصلاحات انجام شده و مصوبه شورای انقلاب این مشکلات برطرف شد.

READ  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اکنون با ابلاغ طرح رتبه بندی و بر اساس قانون، وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف یک ماه کاری آیین نامه مربوطه را تدوین کند. اجرا شود.

وی با اشاره به جلسات مکرر با موضوع رتبه بندی گفت: سعی می کنیم این کار را با دقت و جدیت انجام دهیم و تاکید داریم که یکی از مهمترین اقدامات ما نگاه به هدف رتبه بندی است که می تواند برای جامعه و معلمان موثر باشد. “

نوری افزود: ماده 1 رتبه بندی به ارتقای کیفی فرآیند آموزشی و ارتقای کرامت و همچنین ایجاد نظام پرداخت شایستگی محور و توسعه مستمر صلاحیت عمومی و حرفه ای معلمان اشاره دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در لایحه قدیم دولت، افراد هر 6 سال یک بار در رتبه بندی قرار می گرفتند، اما در حال حاضر افراد هر پنج سال یک بار در رتبه بندی قرار می گیرند و محدودیت سنی وجود ندارد، اما برای برخی که در محرومیت هستند. این رتبه هر سال به سه ماه و به چهار سال تقلیل می یابد و برای معلمانی که تاییدیه بنیاد نخبگان را دارند نیز پایه سه ساله خواهد بود.

وی افزود: از دولت، مجلس، رئیس جمهور و هیئت امنا برای اجرای این قانون تشکر می کنم. زیرا این کار در مقیاس وسیع توسط دولت انجام می شود. در کمترین زمان ممکن به نتیجه رسید.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کلیه معلمان رسمی، معلمان قراردادی و افرادی که دارای حکم معلمی هستند اما در ادارات آموزشی مشغول به کار هستند و همچنین معلمان غیررسمی که دارای حکم کار هستند. آنها شامل رتبه بندی می شوند اما این قانون شامل معلمان بازنشسته نمی شود.

وی از تشکیل کلاس های حضوری در مدارس بعد از نوروز خبر داد و گفت: فعالیت های آموزشی همچنان ادامه دارد، اما رعایت پروتکل های بهداشتی پیش نیاز است. در صورت افزایش مجدد تاج پس از تعطیلات، کلاس های جبرانی در مدارس برگزار می شود که تا نیمه دوم سال تحصیلی تمدید می شود.

READ  پیشنهاد رشوه 144 میلیون تومانی متکدی به شهرداری; "یک آیفون 12 پرو مکس هم می دهم"

نوری در خصوص پرداخت حق التدریس معلمان نیز گفت: نبود زیرساخت های مالی و تفاوت های آماری با برنامه و سازمان بودجه از جمله دلایل تاخیر در پرداخت حق التدریس معلمان است که خوشبختانه تا حدودی تامین اعتبار شده است. ما برای آموزش همکاران شاغل و بازنشسته خود هزینه اضافی می پردازیم.

وی در خصوص توزیع نیروها قبل از سال 92 گفت: بر اساس تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه، بودجه، اداری و استخدامی برای 36 هزار معلم با حق التدریس، خدمات و تردد حکم کار صادر شده است. «و دستورات سایر معلمان غیررسمی که استخدام نمی شوند باید از مهر 1401 تدریس کنند.

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون داخلی کار برای 59 هزار معلم قراردادی که حکم کار آنها منع قانونی ندارد، اما پست تمام وقت ندارند، خبر داد و گفت: این آزمون فروردین ماه سال آینده برگزار می شود و تکلیف آن مشخص می شود. از این معلمان

وی افزود: مربیان نهضت سوادآموزی که در آزمون خردادماه امسال پذیرفته نشدند; آنها می توانند برای استخدام در آزمون شرکت کنند و در سال آینده برای 40000 معلم غیر رسمی که قبل از سال 92 با آموزش و پرورش همکاری داشته اند جذب خواهند شد. مشخص خواهد شد.

نوری تاکید کرد: سال آینده 25 هزار معلم از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند که پس از یک دوره 4 ساله در آموزش و پرورش استخدام می شوند.

بیشتر بخوانید:

شرط جدید آموزشی اجرای طرح رتبه بندی معلمان: باید به تصویب هیأت وزیران برسد!

سلامت معلمان و دانش آموزان در اولویت آموزش و پرورش است

47231


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا