تیم فوتبال لرستان همچنان به بی مسئولیتی در قبال مدارس فوتبال ادامه می دهد


خبرآنلاین لرستان – سید احمد موسوی – او در دوران فوتبالش بازیکنی با کیفیت بود و قدم به قدم راه فوتبال را پیمود و در تمامی تیم های اصلی (جوانان، نوجوانان و امید) لرستان حضور داشت و در تیم های نوجوانان پرسپولیس داتیس حضور داشت. ، خیبر خرم آباد، اکسین البرز و بعث کرمانشاه. پویا است. علیخانی در هر تیمی حضور دارد، او همیشه بازیکنی با کیفیت و کارآمد بوده است. راز موفقیت او در فوتبال متواضع بودن، آرامش همراه با تکنیک خاص خود بود، او در 30 سالگی فوتبال را کنار گذاشت و با توجه به اینکه برخلاف بسیاری از بازیکنان مطرح لرستان بازیکنی باسواد بود، به دنبال کسب علم بود. و علم فوتبال مدرن و خود را به علم روز فوتبال مجهز کند و قطعا در آینده به عنوان مربی بیشتر از او خواهیم شنید به همین دلیل گفتگویی را با او ترتیب دادیم:

به گزارش خبرآنلاین لرستان، پویا علیخانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در خرم آباد، برای اولین بار درباره ویژگی های مربیگری خود گفت: دوره مربیگری سی دی و بی آسیا را گذراندم و هر سه دوره را با موفقیت گذراندم و شدم. ابتدا به دوره A آسیا معرفی شدم و پس از گذراندن دوره A و در صورت موفقیت قصد دارم با شرکت در دوره های زبان انگلیسی دوره های مربیگری پیشرفته تری را طی کنم.

فعالیت مربیان دانش در روز مربیگری پویا مدرسه

وی همکاران خود از مدرسه فوتبال پویا را اینگونه معرفی کرد: جبار اردلانی و ایمان حسنوند دارای مدرک مربیگری B آسیا، محسن نظری مربی دروازه بان فداکار دارای مدرک فوق لیسانس تربیت بدنی و مدرک مربیگری سی آسیا و افشین پورحمزه که مربی است رده سنی 6 تا 8 سال و این گروه سنی طبق عناوین کنفدراسیون فوتبال آسیا فاقد تحصیلات است و بیشتر برای ایجاد هیجان و سرگرمی برای این گروه سنی است. دیپلم D آسیا وجود دارد و خوشبختانه همه همکاران من در مدرسه فوتبال دانش و علم مربیگری را به دست آورده اند و تجربیات خود را به کودکان خردسال داده اند.

READ  بیش از 34 هزار شهروند قزوینی از خدمات مشاوره اجتماعی بهره مند می شوند

بازیکن سابق خیبر خرم آباد ماهیت اصلی مدارس فوتبال را بحث های آموزشی و انگیزشی دانست و گفت: وظیفه مربیان مدارس فوتبال آموزش بازیکنان و هواداران است، شور و اشتیاق مدارس باید به بچه ها منتقل شود، بنابراین انگیزه بچه ها در مدرسه فوتبال روز به روز بیشتر می شود روز را افزایش دهید و با اشتیاق آموزش فوتبال را در آغوش بگیرید.

علیخانی ادامه داد: معتقدم باید به گونه ای با مدارس فوتبال برخورد شود که در همه ابعاد با بچه ها کار کنند تا علاوه بر یادگیری علم و فنون فوتبال، در آینده به بچه های موفق و موثری در فوتبال و جامعه تبدیل شوند.

وی با انتقاد از عدم توسعه مدارس فوتبال گفت: بحث توسعه در مدارس فوتبال بسیار ضعیف شده است، خانواده ها انتظار دارند فرزندانشان در مدرسه خیلی سریع رشد کنند و این انتظار هرگز در فوتبال برآورده نمی شود زیرا رشد در فوتبال بستگی به این دارد. طولانی مدت است.

انتقاد از حضور اهالی کارناوال در مدارس فوتبال

علیخانی مشکل مهم مدارس فوتبال را حضور افراد گوشتخوار و ناسالم در مدارس برشمرد و در این خصوص توضیح داد: مربی مدارس فوتبال می تواند تکنیک و تاکتیک را به بازیکنانی که در گذشته بازیکنان فنی خوبی بوده اند انتقال دهد که متاسفانه این امر اینطور نیست

فنی ترین و بهترین فوتبالیست ها باید در مدارس فوتبال کار کنند و تربیت بچه ها را دنبال کنند، متاسفانه امروز در مدارس فوتبال چنین بازیکنانی را نمی بینیم.

شورای فوتبال لرستان در نظارت بر مدارس فوتبال بسیار ضعیف است

موسس و مربی مدرسه فوتبال پویا معتقد است که هیئت فوتبال متولی و مسئول صدور مجوز مدارس فوتبال است و با انتقاد از عملکرد این هیئت گفت: متاسفانه هیات فوتبال استان لرستان در نظارت بر مدارس فوتبال بسیار ضعیف است. اونایی که صلاحیت و دانش فوتبالی ندارن مجوز نگیرن.» ولی هرکی درخواست مجوز بده بهش مجوز میدن!!

وی با بیان اینکه در لرستان هرکسی که مجوز دارد یا ندارد در مدارس فوتبال فعالیت می کند اظهار داشت: تا زمانی که هیات فوتبال این حوزه را که بر عهده دارد کنترل نکند متاسفانه این رویه ادامه خواهد داشت و امیدی به توسعه و پیشرفت فوتبال نیست. مدارس

READ  امام جمعه چمران: اطاعت از ولایت فقیه از وظایف غایب منتظران است/ سربازان گمنام باید قاطعانه با متخلفان و متخلفان نظم و امنیت برخورد کنند.

علیخانی تصریح کرد: مدارس فوتبال باید بر اساس ستاره ها رتبه بندی و تعیین شوند و هیئت فوتبال برای اطلاع و آگاهی خانواده ها با اعلام رتبه مدارس مصوب را اعلام کند.

فقط 30 درصد مدارس دارای مجوز هستند

ملی پوش سابق استانی به صراحت تعداد مدارس دارای مجوز را زیر 30 درصد عنوان کرد و افزود: از تعداد بسیار زیاد مدارس فوتبال در حال حاضر تنها 30 درصد آنها مجوز لازم را دارند و مابقی بدون مجوز اقدام به جذب نیرو می کنند. از خانواده هایی که انجام می دهند که این یک معضل است و قطعا در آینده به یک معضل بزرگ برای فوتبال استان تبدیل خواهد شد.

در ادامه علیخانی با اشاره به اینکه تیم فوتبال در طول ترم باید چندین بار از مدارس فوتبال بازدید و نظارت داشته باشد، گفت: تیم فوتبال موظف است در بازرسی های میدانی ایرادات و کاستی های موجود در کار مدارس فوتبال را مد نظر قرار دهد. اگر ما به عنوان مدرسه نقاط ضعف فوتبال را حذف نکردیم، مجوز مدرسه فوتبال را گرفتند که متاسفانه اینطور نبوده و نیست.

دریافت شهریه از مدارس بدون خدمات و نظارت

مدیر مدرسه فوتبال پویا اضافه کرد: تیم فوتبال لرستان هر ساله از مدارس فوتبال شهریه دریافت می کند اما علیرغم اینکه اعضای تیم فوتبال دوستان ما هستند در ازای دریافتی هیچ گونه خدماتی به مدارس ارائه نمی دهند و به جرات می توان گفت که موضوع نظارت در تیم فوتبال لرستان وجود ندارد یا متروک است!

فوتبالیست سابق لرستان در پایان خطاب به مسئولان هیات فوتبال گفت: باید نظارت را جدی بگیرند و با تغییر رویه به نظارت بر عملکرد مدارس و بررسی شرایط و صلاحیت متقاضیان مجوز، جدی وارد شوند و فکری برای این کار کنند. توسعه و کیفیت فوتبال استان باشد

48


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا