توصیه های غذایی برای افرادی که تنها زندگی می کنند

غذا خوردن در کنار اعضای خانواده و دوستان یکی از بهترین دوران زندگی است و محبت و عشق انگیزه پختن غذا و توجه به تغذیه مناسب را بیشتر می کند. اما وقتی انسان تنها زندگی می کند به تدریج از نظر تغذیه بی اهمیت می شود و میل به غذاهای آماده و میان وعده بیشتر می شود. از آنجایی که تغذیه مناسب یکی از مهم ترین اصول حفظ سلامتی است، افرادی که تنها زندگی می کنند می توانند با رعایت چند توصیه ساده انگیزه خود را در این زمینه حفظ کنند.

1. به ترتیب وعده های غذایی توجه کنید

خوردن در زمان های خاص یک قانون سختگیرانه نیست، بلکه یک اصل مهم برای حفظ سلامت بدن است. ترتیب وعده های غذایی و همچنین ساعات خواب و بیداری باید در نظر گرفته شود. البته زمان غذا می تواند بین 30 تا 45 دقیقه متفاوت باشد. برای رعایت منظم وعده های غذایی باید حداقل زمان آماده سازی غذا در نظر گرفته شود تا احساس ضعف در این فاصله منجر به خوردن میان وعده یا پرخوری نشود.

2. توجه به چیدمان غذا

اگر غذا همیشه یکسان تهیه شود، انگیزه و اشتها برای خوردن کاهش می یابد زیرا غذا تکراری به نظر می رسد. چیدمان غذا فقط مربوط به مهمانی نیست و حتی اگر تنها زندگی کنید باز هم از انواع سبزیجات و سس ها برای سرو غذا کمک خواهید گرفت. چیدن سبزیجات همراه با غذا علاوه بر تحریک اشتها به افزایش احساس سیری و تامین ویتامین ها نیز کمک می کند.

3. منجمد کردن غذا

READ  مستمری همسر متوفی بیمه شده متوفی با ازدواج مجدد فسخ نمی شود.

معمولاً تهیه برخی غذاها مانند دولمه، سوپ و آش برای یک نفر سخت به نظر می رسد و افرادی که تنها زندگی می کنند تمایل چندانی به تهیه این گونه غذاها ندارند. اما راه حل ساده تنوع غذایی و لذت بردن از طعم غذاهای مختلف این است که برای 4 تا 6 نفر غذا تهیه کنید و سپس برای هر وعده غذایی برای یک نفر بسته بندی کنید. غذاهای آماده همچنین برای موقعیت هایی که فرد تمایلی به آشپزی ندارد عالی خواهد بود.

4. یک لیست خرید تهیه کنید

کسانی که تنها زندگی می کنند، علاوه بر این که مراقب ذائقه خود هستند، باید مراقب میزان غذای مصرفی خود نیز باشند. برخی از غذاها مانند پنیر، گوجه فرنگی، خیار و … پس از چند روز طعم اولیه خود را از دست می دهند یا خراب می شوند. بنابراین بهتر است غذای تازه تهیه کنید تا خود را مجبور به خوردن غذاهای تکراری نکنید.

5. یک لیست فست فود تهیه کنید

فهرستی از غذاهایی که در مدت زمان کوتاهی طبخ می شوند را در کمد یا یخچال بچسبانید تا بتوانید به سرعت انواع غذاها را تهیه کنید. از طرفی حبوبات و سبزیجات پخته را همیشه در فریزر داشته باشید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن یک غذای مقوی و خوشمزه تهیه کنید. فراموش نکنید که انجماد مرغ و ماهی چاشنی شده نیز باعث صرفه جویی در زمان می شود.

نکات تغذیه ای برای افرادی که تنها زندگی می کنند!

بیشتر بخوانید:

بهترین غذاها در روزهای سرد/ این غذاها بدن را گرم نگه می دارند

روزانه چقدر باید کلسیم مصرف کرد؟/ علائم کمبود کلسیم در بدن

233236


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا