توصیه های عجیب و جالب برای درمان بیماری های روده ای

الهه جعفرزاده: دستگاه گوارش ما میزبان میلیاردها میکروب است که ما آن را میکروبیوم می نامیم. این میکروب ها شامل باکتری ها و مخمرها هستند که نقش مهمی در تنظیم فعالیت های بدن دارند. یک مطالعه جدید گزارش می دهد که راهبان بودایی در تبت میکروب های خاصی در روده خود دارند که با میکروب های موجود در بدن افراد دیگر متفاوت است.

این مطالعه می گوید که مدیتیشن منظم در طی چندین سال می تواند میکروبیوم روده را تنظیم کرده و سلامت را با تأثیر مفید بر میکروبیوتای روده بهبود بخشد و به بدن اجازه می دهد تا سلامت خود را حفظ کند.

مدیتیشن یک راه ارزان و آسان برای کمک به درمان مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب، سوء مصرف مواد، استرس آسیب‌زا و حتی اختلالات خوردن است. همچنین می تواند به مدیریت درد مزمن کمک کند.

گفته می شود که این راهبان نوعی مراقبه را انجام می دهند که از سیستم پزشکی هند باستان به نام آیورودا گرفته شده است. این راهبان حداقل دو ساعت در روز و برای مدت 3 تا 30 سال این مراقبه را انجام می دادند.

توصیه های عجیب و جالب برای درمان بیماری های روده ای

برای تعیین اینکه آیا مراقبه واقعاً بر سلامت انسان تأثیر دارد یا خیر، محققان نمونه های خون و مدفوع 37 راهب بودایی از سه معبد تبتی و همچنین 19 نفر را که در منطقه اطراف زندگی می کردند، تجزیه و تحلیل و آزمایش کردند.

تجزیه و تحلیل نمونه های مدفوع در طول آزمایش ها نشان داد که روده راهبان پس از تکرار و تمرین این مدیتیشن ها به طرز شگفت انگیزی با انواع مختلف باکتری های مفید غنی شده است.

READ  ایالات متحده نسبت به همه گیری آبله میمون هشدار داد

همچنین گفته می شود که این میکروب ها با کاهش اضطراب، افسردگی و بیماری های قلبی عروقی مرتبط هستند. دکتر Jingong Chen، رئیس تیم تحقیقاتی، می گوید: «در روده این راهبان [که دارای سابقه طولانی تمرین مدیتیشن بودند]در مجموع چندین نوع باکتری در کاهش بیماری های روانی نقش دارند. این آزمایش نشان می‌دهد که مدیتیشن همچنین می‌تواند باکتری‌های خاصی را که تأثیر مثبتی بر سلامت روان دارند، تقویت کند.

طبق آزمایشات، مشخص شده است که این میکروب ها نقش مثبتی در درمان التهاب و بهبود متابولیسم دارند. علاوه بر این، نمونه های خون نیز نشانگرهای کلسترول را در راهبان نشان داد [در مقایسه با افرادی که تا به حال مدیتیشن انجام نداده‌اند] بسیار پایین تر است.

این یافته ها اخیرا در مجله General Psychiatry منتشر شده است.

منبع: upi

47232


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا