تغییر محدودیت های کرونا در چین

با افزایش نگرانی و ناامیدی نسبت به اقدامات پکن برای مهار گسترش روزافزون ویروس کرونا، تقاضا برای تجهیزات پزشکی مانند ونتیلاتورها و کپسول‌های اکسیژن در میان شهروندان چینی افزایش یافته است.

در مصاحبه ای با فایننشال تایمز، بیش از ده ها فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی گفتند که فروش تجهیزات مورد استفاده برای تشخیص یا درمان علائم کووید-19 از 11 نوامبر آغاز می شود، زمانی که مقامات چینی دوره قرنطینه را برای افرادی که در نزدیکی بوده اند تمدید کنند. تماس با بیمار یا مسافران بین المللی به اختصار، بزرگ شده است.

تغییر محدودیت های کرونا در چین

مایکل هوانگ، مالک یک صندوق سهام خصوصی مستقر در هانگژو، ساعاتی پس از اعلام قوانین جدید در پکن، چند صد دلار برای یک دستگاه تنفس مصنوعی و کپسول اکسیژن برای پدر 74 ساله خود هزینه کرد.

وی گفت: با افزایش تعداد بیماران، بیمارستان ها برای پذیرش بیماران با کمبود تخت مواجه می شوند و اگر نتوانم پدرم را در اورژانس بستری کنم، باید از وجود امکانات برای درمان او در منزل مطمئن شوم. “

یانجون هوانگ، یکی از اعضای شورای روابط بین‌الملل در نیویورک، گفت: این باور عمومی وجود دارد که وقتی پکن اجرای سیاست «کووید صفر» را متوقف کند، بیمارستان‌های چین مملو از بیماران مبتلا به این ویروس خواهند شد.

سویه غالب Omicron باعث شده است که افراد کمتری نسبت به سویه های قبلی به کووید شدید مبتلا شوند و جان خود را از دست بدهند. با این حال، این ویروس یک تهدید جدی برای جمعیت پیر چین است. تقریبا یک سوم افراد بالای 60 سال دوره سه دوز واکسن کووید را کامل نکرده اند.

READ  تذکر رئیس جمهور درباره محل های دفن زباله در سراوان رشت

به گزارش فایننشال تایمز، مقامات چینی علاوه بر کوتاه کردن دوره قرنطینه، اعلام کرده اند که دیگر افرادی را که در تماس نزدیک با بیماران کووید-19 بوده اند، ردیابی نخواهند کرد. این اقدامات، با هدف کاهش فشار بر سیستم متمرکز قرنطینه، گامی آزمایشی برای اولویت دادن به رشد اقتصادی بر کنترل همه گیر در نظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید:

271 35


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا