تصمیم شهرداری تهران برای جلوگیری از سرقت تابلوهای بزرگراه ها

محمدرضا شیخ بهایی درباره وضعیت سرقت از بزرگراه های تهران گفت: سرقت ها از بزرگراه های تهران را دسته بندی کرده ایم. انجام می شود، متریال این تابلوها باید عوض شود و به جای آلومینیوم از آهن استفاده کنیم و در جاهایی که متریال تابلوها عوض شده تعداد سرقت ها به شدت کاهش یافته یا به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال بررسی تغییر تمامی تابلوها و تابلوهای اطلاعات بزرگراه ها از آلومینیوم به آهنی بر اساس برنامه هستیم و این روند آغاز شده است، گفت: تابلوهای آلومینیومی نسبت به تابلوهای آهنی جوش کمتر و استحکام کمتری دارند. ما قصد داریم برای جلوگیری از سرقت مواد این تابلوها را با آهن جایگزین کنیم. چون در پانل های آهنی صلبیت بیشتری دارد و به دلیل تعداد جوش و اتصالات زیاد از ضریب ایمنی بالاتری در مقابل سارقان برخوردار است.

تصمیم شهرداری تهران برای جلوگیری از سرقت تابلوهای بزرگراه ها

شیخ بهایی با بیان اینکه برخی از سرقت ها در بزرگراه ها مربوط به دیوارهای صوتی است، ادامه داد: در خصوص دیوارهای صوتی نیز اقدامات خوبی انجام داده ایم به گونه ای که پس از تغییر روش تعمیر این دیوارهای صوتی، شاهد به صفر رساندن سرقت ها بوده ایم. این دیوارها رضایت مردم در این منطقه بسیار افزایش یافته است و سایر پیام ها در این زمینه مربوط به انتقاد از کمبود یا سرقت دیوارها نیست. بلکه می‌خواهند آن دیوارها را بزرگ کنند.

وی همچنین در این خصوص افزود: در زمینه کاهش سرقت دیوار آکوستیک، متریال دیوارها را تغییر دادیم و تعداد جوش ها و اتصالات را در تعمیرات افزایش دادیم و بر این اساس شاهد کاهش شدید سرقت دیوار آکوستیک بودیم که می توان گفت. ، که در برخی مسیرها این نوع سرقت به صفر رسیده است.

READ  واکنش زیست محیطی به از سرگیری پروژه پتروشیمی میانکالا

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه همچنان شاهد سرقت تجهیزات جاده ای از جمله گاردریل هستیم، گفت: گاردریل ها همچنان در بزرگراه ها به سرقت می روند؛ به طوری که در حال حاضر شاهد سرقت تجهیزات جاده ای از جمله گاردریل هستیم. اما در نظر داریم در حوزه نگهداری این گاردریل ها که بر عهده معاونت حمل و نقل منطقه است تغییراتی ایجاد کنیم و بر این اساس پیشنهاد کرده ایم پیمانکاری که نصب و تجهیز گاردریل ها را انجام می دهد مسئولیت آن را بر عهده بگیرد. نگهداری و حفاظت از گاردریل های خود منطقه ای اعلام کرد که در صورت تحقق این امر شاهد کاهش شدید سرقت گاردریل خواهیم بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا به جای گردیل که مورد علاقه سارقان است از نیوجرسی استفاده نکنیم؟ وی بیان کرد: اساسا ذات نیوجرسی یک عنصر شهری نیست و بیشتر در سرپناه های میانی آزادراه ها یا جاده های دوطرفه قابل استفاده است و اگر به جای گاردریل از نیوجرسی استفاده کنیم، شهر مملو از بتن می شود. عناصر و منظره شهر را مخدوش می کند.

شیخ بهایی افزود: البته در بزرگراه هایی که دارای نقاط شکافی مانند کانال هستند، از نیوجرسی برای حفاظت استفاده می شود و با توجه به موقعیت بزرگراه ها از نیوجرسی استفاده می شود. مثلاً رفوژ میانی در بزرگراه شهید هاشمی به طور کامل برداشته شد و به جای گاردیل از نیوجرسی تا بهش زهرا (س) استفاده کردیم.

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ارزش ریالی سرقت های بزرگراهی گفت: ارزش ریالی سرقت ها هنوز محاسبه نشده است.

READ  دزد گرفتار اعتراف کرد که 14 سال پیش فردی را کشته و فراری بوده است

بیشتر بخوانید:

271 233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا