تصاویر اشتباه مهلک ناسا غرق شدن این فضانورد بود

از زمان آغاز مسابقات سفرهای فضایی، فضانوردان با حوادث مرگبار و غیرمرگبار متعددی مواجه شده اند.

در 16 ژوئیه 2013، لوکا پارمیتانو، فضانورد آژانس فضایی اروپا و کریس کسیدی، فضانورد ناسا، در یک پیاده‌روی فضایی شش ساعته در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی شرکت کردند.

یک هفته قبل از این حادثه، پارمیتانو اولین فضانورد ایتالیایی بود که به فضا رفت. حدود یک ساعت پس از ماموریت، پارمیتانو گزارش داد که آب زیادی پشت سر خود دارد.

بیشتر بخوانید: شکارچی آسمان به دام افتاد!

در ابتدا او فکر کرد که ممکن است آب از کیسه نوشیدنی او خارج شده باشد. پس آن را قورت داد. اما آب همچنان داخل کلاه خود می‌ریخت. پارمیتانو متوجه شد که هوا سرد است و طبیعی به نظر نمی رسد و آن را گزارش کرد. افسران سپس به سرعت فعالیت خارج از وسیله نقلیه را متوقف کردند و دستور بازگشت آن را به قفل هوا دادند.

زمانی که سهل انگاری ناسا نزدیک بود یک فضانورد را غرق کند!

وقتی فضانورد سعی کرد برگردد، احساس کرد که آب روی اسفنج های هدفونش را پوشانده و مانع شنیدن او شده است. سپس آب به طور کامل چشمانش را پوشانده و مانع از دیدن او شد.

به گفته پارمیتانو، ترسناک ترین قسمت این حادثه زمانی بود که بالای کلاه خود پر از آب شد و او مطمئن نبود که نفس بعدی اش آب باشد یا هوا. در نهایت، با اعتماد به حافظه خود، سیم ایمنی خود را تا قفل هوا دنبال کرد. پس از آن یکی از همکاران به او کمک کرد تا خود را نجات دهد.

تخمین زده شد که کلاه پارمیتانو بین دو تا سه پیمانه آب جمع آوری کرده است. پارمیتانو تجربه وحشتناک خود را به ماهی قرمز روی یک رشته تشبیه کرد.

READ  همه چیز درباره حذف نام همسر از شناسنامه پس از طلاق

سهل انگاری ناسا نزدیک بود یک فضانورد را غرق کند!

در طی تحقیقات بعدی توسط هیئت تحقیق Mishap، ناسا از خدمه خواست تا با پوشیدن لباس خالی و آتش زدن آن، حادثه را بازسازی کنند.

در طی این بازسازی، آب دوباره به داخل کلاه سرازیر شد و ناسا به طور موقت تمام ماموریت های فضایی غیر اضطراری EVA را تا زمانی که بتواند منبع مشکل را دریابد، به حالت تعلیق درآورد. نتیجه بررسی نشان داد که آب از طریق دریچه تهویه عقب وارد کلاه ایمنی شده است. چون فیلتر سیستم پشتیبانی زنده شده بود.
سهل انگاری ناسا نزدیک بود یک فضانورد را غرق کند!

به گفته کریس هانسن (رئیس هیئت تحقیق)، این خرابی تجهیزات شاید جدی ترین مشکل EVA تا به امروز باشد.

نشت مشابهی یک هفته قبل از این حادثه اتفاق افتاد. در این حادثه نیز، کسیدی و پارمیتانو معتقدند مقدار کمتری آب از یک کیسه نوشیدنی نشت کرده است. در حادثه قبلی، ناسا نشت آب را به خاطر کیسه نوشیدنی مقصر دانست و هیچ اقدام بعدی انجام نداد. هانسن گفت: این حادثه به درستی بررسی نشد. بررسی این حادثه می توانست از خطری که یک فضانورد یک هفته بعد در معرض آن قرار گرفت جلوگیری کند.

پس از این حادثه، ناسا منبع نشت را تعمیر کرد و فعالیت های فضایی ادامه یافت. راهپیمایی فضایی 13 جولای به یکی از کوتاه ترین راهپیمایی های فضایی تبدیل شد. پارمیتانو گزارشی دست اول از تجربه خود برای آژانس فضایی اروپا نوشت.

5858


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا