بیماری خطرناک برای کودکان؛ از علائم تا درمان

به گزارش خبرآنلاین، روتاویروس یک ویروس بسیار مسری است که باعث اسهال در کودکان و بزرگسالان می شود. روتاویروس به صورت سرماخوردگی شروع می شود و علائم دیگر به تدریج ظاهر می شود.

این بیماری عمدتاً بر نوزادان و کودکان خردسال تأثیر می گذارد و به راحتی منتقل می شود. افراد ممکن است از طریق قرار گرفتن در معرض عطسه و سرفه یا شستن نادرست دست ها و تماس با سطوح آلوده به ویروس آلوده شوند. این ویروس می تواند از طریق لمس سطوحی مانند میزها و سینک ها و همچنین اسباب بازی ها، ابزارها و ظروف مشترک بین افراد منتقل شود.

واکسیناسیون علیه روتاویروس امکان پذیر است

واکسن ها اغلب از عفونت جلوگیری می کنند و احتمال عفونت شدید را کاهش می دهند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) تخمین می زند که واکسن روتاویروس سالانه 40000 تا 50000 مورد را در ایالات متحده نجات می دهد.

نشانه ها

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، علائم عفونت عبارتند از: «اسهال شدید و آبکی، استفراغ، تب یا درد شکم».

اسهال و استفراغ معمولاً 3 تا 8 روز طول می کشد.

رفتار

هیچ درمان خاصی برای روتاویروس وجود ندارد. آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد ویروسی در درمان روتاویروس کمکی نمی کنند. این بیماری معمولاً طی سه تا هفت روز بهبود می یابد.

جلوگیری از کم آبی بدن بسیار مهم است. با پیشرفت ویروس، مایعات زیادی بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید.

بیماری خطرناک برای کودکان؛  از علائم تا درمان

برای کودکان، مایع درمانی ممکن است جایگزین موثرتری برای مواد معدنی از دست رفته نسبت به آب و سایر مایعات باشد. تزریق مایع داخل وریدی در بیمارستان ممکن است برای جبران کم آبی شدید مورد نیاز باشد. داروهای ضد اسهال برای روتاویروس توصیه نمی شود.

READ  چمران در بخش مراقبت های ویژه بستری شد

منبع: Medicalnewstoday / مترجم: الهه جعفرزاده

444


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا