بیماران سرطانی نباید روزه بگیرند


حمیدرضا دهگان منشادی، فوق تخصص پرتودرمانی و انکولوژیروزه گرفتن بیماران سرطانی و نحوه برخورد آنها با مسئله گرسنگیوی گفت: بیمارانی که تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی قرار می گیرند، شرایط گرسنگی متفاوتی دارند.

دهگان منشادی گفت: بیماران تحت شیمی درمانی نیاز به نوشیدن مایعات فراوان در طول روز دارند و احتمال گرسنگی در این افراد به صفر می رسد.

این رادیوتراپیست و آنکولوژیست ادامه داد: بیماران سرطانی که نیاز به مصرف داروهای خوراکی در ساعت دارند و نیاز به مصرف 2 یا 3 قرص در روز دارند، گرسنگی در این افراد می تواند روند درمان را به خطر بیندازد.

وی در خصوص بیمارانی که دوره های شیمی درمانی آنها به پایان رسیده و بهبودی کامل یافته اند، گفت: اگر پزشک قدرت بدنی برای گرسنگی را تایید کند، این افراد منع گرسنگی نخواهند داشت.

دهقان منشادی در اطراف «بیماران سرطانی که پرتودرمانی دریافت می کنند و شیمی درمانی نمی شوندوی ادامه داد: وضعیت بیماری در این افراد متفاوت است و اگر بیماری در ناحیه سر، گردن، ریه، شکم و لگن باشد، البته به دلیل عوارض درمان و نیاز به مصرف مداوم مایعات و مراقبت های دقیق، این افراد دچار مشکل می شوند. از روزه منع شود.»

این رادیوتراپیست و آنکولوژیست ادامه داد: بیماران سرطانی که سارکوم اندام مانند سارکوم ساق پا یا دست دارند و تحت درمان هستند، روزه داری برای آن دسته از بیمارانی که قدرت بدنی آنها اجازه می دهد مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه رژیم غذایی بیماران سرطانی باید غذاهای کوتاه مدت و پرپروتئین باشد، گفت: توصیه می شود بیماران سرطانی تحت درمان از گرسنگی نمانند و بیمارانی که درمان آنها به پایان رسیده و اکنون برای عموم مردم خوب است. با توصیه، رعایت و نظارت پزشکش از گرسنگی بمیرد.

READ  ساخت مصنوعی این اندام مهم بدن در آزمایشگاه

بیشتر بخوانید:

علامت ثابت خرچنگ چیست؟

5 نکته برای تغذیه سالم

47231


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا