بیانیه مشترک آمریکا و عربستان درباره ایران چه می گوید؟

آمریکا و عربستان سعودی در جریان سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ریاض بیانیه مشترکی صادر کردند که در بخش‌هایی ادعاهای بی‌اساس خود علیه ایران را تکرار کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دوکشور در این بیانیه ضد ایرانی بر لزوم توقف آنچه مداخله ایران در امور داخلی سایر کشورها و تلاش تهران برای بی ثبات کردن امنیت منطقه خواند و همچنین جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تاکید کرد. .

در این بیانیه همچنین آمده است که بایدن بر تعهد مستمر ایالات متحده به حمایت از «امنیت و دفاع ارضی عربستان سعودی و تسهیل توانایی این کشور برای به دست آوردن قابلیت‌های لازم برای دفاع از مردم و سرزمینش در برابر تهدیدهای خارجی» تأکید کرد. “

به گزارش ایسنا، اظهارات مقامات سعودی و آمریکایی علیه ماهیت برنامه هسته‌ای و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران تکرار شده است که در حقیقت نشان می‌دهد که سیاست‌های مداخله جویانه و مخرب واشنگتن و متحد منطقه‌ای آن یعنی عربستان عامل اصلی ناامنی در خاورمیانه، بی ثباتی و به ویژه ظهور و توسعه تروریسم در منطقه است.

اما این کشورها همواره سعی می کنند با طرح و تکیه بر این ادعاهای دروغین و خصمانه علیه ایران توجه جامعه جهانی را از این واقعیت ها منحرف کنند و دلایلی برای دخالت خود در امور داخلی کشورهای منطقه بیابند.

311311


منبع

READ  جنگ و مشکلات اقتصادی در افغانستان / 3.4 میلیون افغان آواره
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا