بهنوش بختیاری: ترنس‌های سینمای ایران اگر اعلام حضور کنند، صددرصد ممنوع‌الفعالیت می‌شوند


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهنوش بختیاری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در گفت و گو با یکی از شبکه های اینترنتی تلویزیونی در پاسخ به این سوال که در سینمای ترنس ایران (ترنس یا ترنس) فرد فردی که جنسیتش بر اساس نوع خارجی اندام تناسلی اش است، می گوید: «ما او را با درک او از هویتش یکی نمی دانیم.

«بله، این کار را می‌کنیم و بچه‌ها را شکنجه می‌کنند، چون اگر بگویند ترنس هستند، 100 درصد ممنوع می‌شوند. ما ترنس داشتیم که او هم تحت عمل جراحی تغییر جنسیت قرار گرفت، اما از آن زمان دیگر سر کار نبود. من همیشه حامی و مدافع افراد ترنس بوده ام. ترنس یک درگیری ذهنی و جنسی است و نه یک اختلال است و نه بیماری. این یک بیماری ژنتیکی است که گاهی اوقات می تواند غیر ژنتیکی و روانی باشد و خودشان هم نمی دانند چرا این اتفاق افتاده است. وقتی فردی شش بار زیر تیغ می رود و شوکه می شود، اما همچنان اصرار می کند که روح و روان و جنسیت من در تضاد است، پس یکی از آنهاست و باید بدانیم که حرفش جدی است و باید پیش مشاور برود.

وی ادامه داد: در اینجا می خواهم بگویم بسیاری از افراد ترنس نیستند، فکر می کنند ترنس هستند و می خواهند جلب توجه کنند و این اتفاق در سنین 16 تا 20 سالگی می افتد. “مرد می خواهد خودش را نشان دهد، می خواهد بگوید من متفاوت هستم و می آید و می گوید اگر نیستم می ترسم و توصیه من به خانواده ها و کسانی که فکر می کنند ترسیده اند این است که مشاوره اول است. و اولین قدم.»

READ  یونسکوی ایران از فیلم بهروز شعیبی تقدیر کرد

259259


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا