بهترین زمان برای شام چه زمانی است؟


به گزارش خبرآنلاین، تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از بزرگسالان الگوهای غذایی نامنظم دارند. به عنوان مثال، در یک مطالعه کوچک با 156 نفر، نیمی از شرکت کنندگان هر روز 15 ساعت غذا می خوردند. برخی آخرین وعده غذایی خود را ساعت 4 بعدازظهر خوردند، در حالی که برخی دیگر تا پاسی از شب تنقلات خوردند. بنابراین می توان گفت بهترین زمان شام به اهداف سلامتی شما یا بیماری هایی که دارید بستگی دارد.

بهترین زمان برای شام

یکی از راه های کاهش وزن، کاهش کالری دریافتی است. در همین حال، درست غذا خوردن نیز می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

مطالعات نشان می دهد که قبل از اینکه بدن شروع به ترشح ملاتونین کند و برای خواب آماده شود، باید آخرین وعده غذایی خود را بخورید. در تاریکی، مغز ملاتونین ترشح می کند. این فرآیند ریتم شبانه روزی نامیده می شود که عملکردهای اساسی بدن را تنظیم می کند و ارتباط نزدیکی با متابولیسم دارد.

خوردن باعث افزایش چربی بدن می شود در حالی که مغز برای خواب آماده می شود. علاوه بر این، محققان به این نتیجه رسیده اند که دیر غذا خوردن می تواند ریتم شبانه روزی بدن را مختل کند و در نتیجه خطر افزایش وزن و عوارض مرتبط با آن را افزایش دهد.

اگر هدف شما کاهش وزن است، توصیه می شود شام را قبل از غروب آفتاب میل کنید تا ریتم شبانه روزی بدن شما به هم نریزد. وعده های غذایی دیرهنگام می تواند منجر به از دست دادن اشتها در صبح روز بعد برای صبحانه شود. نخوردن باعث پرخوری در طول روز می شود و این منجر به اضافه وزن می شود.

READ  بیمارستان های خصوصی ورشکست می شوند/«وضعیت آنقدر خراب است که مردم نمی توانند هزینه های خود را پرداخت کنند»

به نظر می رسد زمان ایده آل برای شام با ریتم شبانه روزی شما مطابقت دارد و به بدن شما فرصت می دهد تا قبل از خواب غذای کافی را جذب کند. بهتر است شام را حداقل ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب میل کنید.

منبع: خط سلامت / مترجم: الهه جعفرزاده

4747


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا