با این تصمیمات وضعیت ورزش خطرناک می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین; جواد نصیری در بهمن ماه 1400 در یک کنفرانس مطبوعاتی خود را به عنوان اولین رئیس فدراسیون غیردولتی موی تای معرفی کرد. اکنون پس از گذشت چند ماه، وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه ای به فدراسیون ورزش های رزمی مدعی شده است که موی تای اکنون یکی از شعبه های این فدراسیون است، بنابراین جواد نصیری که رئیس فدراسیون غیردولتی موی تای محسوب می شود. به همراه ایمان گیاسوند مدیر انجمن موی تای نشست خبری برگزار کرد و در این نشست خبری سخنرانی کرد.

جواد نصیری در ابتدای سخنان خود گفت: دو روز پیش وزارت ورزش و جوانان نامه ای به فدراسیون ورزش های رزمی ارسال کرد مبنی بر اینکه انجمن موی تای باید به این فدراسیون منتقل شود و از این پس به عنوان یک فدراسیون فعالیت خواهد کرد. زیر گروه در این فدراسیون ابتدا باید به گذشته برگردم. انجمن موی تای در سال 1998 از فدراسیون ورزش های رزمی به فدراسیون انجمن های ورزشی منتقل شد. فکر می کنم حدود یک سال بعد از فدراسیون بین المللی موی تای نامه ای برای برگزاری جلسه ارسال شد و اساسنامه موی تای به تصویب اعضای مجمع رسید که به یک انجمن مستقل تبدیل شده است.

وی افزود: در فدراسیون انجمن ها شرایط آنها به شرح زیر بود. رئیس انجمن و رئیس هیئت مدیره برای انتخاب یک نماینده (طبق اساسنامه)، رئیس شورای استان انتخاب می شوند. ما در همه استان ها و حتی مناطق آزاد فعال هستیم، «زمانی که از فدراسیون جهانی نامه گرفتند گفتند که این انجمن باید خودمختاری مالی، فنی و… داشته باشد، مجمع ما با حضور نمایندگان همه استان ها برگزار شد. من به عنوان رئیس انجمن موی تای ایران انتخاب شدم.

با این تصمیمات وضعیت ورزش خطرناک می شود

نصیری در ادامه سخنان خود به ارسال 5 نامه به وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک پرداخت و گفت: در سال 1400 نامه ای 5 بار از سوی فدراسیون جهانی موی تای به وزیر ورزش و جوانان و رئیس جمهور به ایران ارسال شد. کمیته ملی المپیک اعلام کردند جواد نصیری را فقط در موی تای ایران می شناسند. کشورها این موی تای را به عنوان یک فدراسیون به رسمیت می شناسند. متأسفانه در این یکی دو سال به دلیل شیوع ویروس کرونا و مشارکت همه دنیا جلساتی را در شرایط سخت برگزار کردیم. نامه سومی هم به ایران ارسال شده مبنی بر اینکه انجمن موی تای به قول شما در ایران نمی تواند زیرمجموعه فدراسیون دیگری باشد و خلاف قوانین المپیک است.

وی ادامه داد: در نامه چهارم فدراسیون ورزش های رزمی در این مدت ضعیف اداره شد که این فدراسیون از سال ۱۳۹۶ چندین سال است که حق عضویت خود را پرداخت نکرده است. موی تای اکنون یک رشته مستقل است و نمی تواند زیر نظر فدراسیون کار کند. با نامه هایی که به ایران ارسال شد، باید تلاش می کردیم که هر چه زودتر فدراسیون موی تای ایجاد شود تا مشکلی پیش نیاید. در سال 1400 نامه ای به رئیس کمیته ملی المپیک و سلطانی وزیر محترم ورزش و جوانان نوشتیم که می خواهیم جلسه ای برگزار کنیم و از این بزرگواران دعوت کردیم تا در این جلسه شرکت کنند، اما بنا به دلایلی دوستان مشغله خود را اعلام کردند. ما می خواستیم که این عزیزان برای ما محترم هستند، به هر حال ما جلسه را برگزار کردیم و همه اعضای مجمع رای به فدراسیون شدن دادند.

READ  فوری؛ امباپه در پاریس ماندنی شد/عکس

با این تصمیمات وضعیت ورزش خطرناک می شود

رئیس انجمن موی تای ایران با اشاره به قوانین کشور گفت: با توجه به لزوم رعایت قوانین و مقررات داخلی مربوط به فدراسیون‌های ورزش‌های آماتوری، استانداردها و مقررات بین‌المللی و شرکت ورزشکاران ایرانی در مسابقات ورزشی بین‌المللی لایحه یکی از اعضای فدراسیون ورزش های آماتوری از لیست سازمان های مردم نهاد مصوب 1373 حذف شده و به عنوان سازمان های مردم نهاد با شخصیت حقوقی شناخته شده است و در چارچوب قوانین و مقررات این سازمان فعالیت می کند. کشور مطابق با قوانین بین المللی مربوطه. این مؤسسات علاوه بر منابع درآمدی غیردولتی، حسب مورد بر اساس تعهدات قانونی دستگاه های اجرایی دولتی و یا در قالب ردیف های بودجه کل کشور از کمک های دولتی برخوردار می شوند. اساسنامه هر یک از این موسسات توسط مجمع عمومی مربوط تهیه، تصویب یا اصلاح می شود. این متنی که گفتم قانونی بود که در 21 بهمن 1400 به امضای رئیس جمهور وقت، وزیر وقت رسید و شورای نگهبان این قانون را تصویب کرد. اگر من خلاف قانون مملکت صحبت می کنم آقایان به آنها اطلاع دهید! ما سرباز کشورمان و همه ایرانیان هستیم. من به تناسب کارم با سه رئیس جمهور کار کرده ام و نباید این مسائل را به شرایط فعلی مرتبط کنم.

نصیری در ادامه سخنان خود گفت: پیشنهاد من به هیات ورزشی جمع آوری، روان سازی و ارسال تمامی رشته های جودو، تکواندو، کاراته، ووشو، بوکس و سایر فدراسیون های رزمی به زیرمجموعه فدراسیون های ورزش های رزمی است تا همه چیز تبدیل به کابوس می شود «ما سربازان این مملکتیم و حق با ماست. بارها جانم را در کف دستم گذاشته ام و هر کاری که برای خاک این کشور لازم است انجام داده ام، معنایی ندارد چون به وظیفه خود عمل کرده ام. به عنوان یک ایرانی

وی در ادامه سخنان خود با تبریک ایران به فدراسیون بین المللی موی تای گفت: پس از تشکیل فدراسیون موی تای نامه ای از سوی فدراسیون جهانی موی تای به ایران ارسال شد که در آن فدراسیون تبدیل شدن به انجمن موی تای را تبریک گفتند. این رویداد در راستای قطعنامه کمیته بین‌المللی AOC 2020 + 5 است و این رویداد را به ایران و نصیری تبریک می‌گوییم و برای آن آرزوی موفقیت می‌کنیم، تمامی این اسناد موجود است.

READ  واکنش منفی هواداران استقلال به مظاهری و نورافکن!

وی در پاسخ به این سوال که اگر به عنوان یک فدراسیون غیردولتی کار می کنید چگونه می توانید هزینه ها را تامین کنید، گفت: در آن زمان که موی تای را اجرا می کردم، سه اعزام داشتم. تاریخچه این رشته بی سابقه بود. برای اولین بار قهرمان آسیا شد. مدال طلای آسیا برای اولین بار کسب شد. موی تای برای اولین بار برنده کرسی شورای بین المللی ریاست جمهوری شد. کمیساریای عالی ورزش به نام ایران برای اولین بار ظاهر شد. من به آقای صالحی امیری گفتم حالا که روابط خوبی با هم داریم، می توانیم مقامات عالی رتبه را به ایران دعوت کنیم. همه اینها را گفتم و پایشان ایستادم. ما اعلام کرده ایم که فدراسیون موی تای به هیچ وجه عقب نشینی نخواهد کرد. ما فدراسیون هستیم و از موضع خود و موضعی که شفاف است کوتاه نمی آییم. ما تنها متولیان موی تای در ایران هستیم و مابقی دست ساز و خودساخته هستند.

با این تصمیمات وضعیت ورزش خطرناک می شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که اگر موازی کاری در فدراسیون ورزش های رزمی انجام شود، چه می کنید، گفت: اگر رشته ای به نام موی تای در فدراسیون ورزش های رزمی راه اندازی شود، بی شک عواقب سنگینی در پی خواهد داشت. هشدار می دهم این عواقب برای ورزش کشور ما گران تمام می شود. متاسفانه این نامه های فراگیر به فدراسیون 100 نفری موی تای ارسال می شود که بسیار خطرناک است. ما اولین انجمن رسمی کشتی از سال 89 هستیم. سجادی در آن زمان معاون تربیت بدنی سازمان بود. این رشته در ابتدا باید 6 ماه به صورت آزمایشی کار می کرد تا در کشور ارتقا پیدا کند اما مشکلاتی پیش آمد و این اتفاق نیفتاد. .

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که خدای ناکرده عواقب تصمیمات این دوستان بر ورزش ایران تأثیر نگذارد، امکان ندارد دوستان به سلیقه خود در ورزش عمل کنند. من اصلا یک سوال دارم چرا مسئولان ملی المپیک ما دو ماه دیگر جواب ما را نمی دهند؟ آقایان شما در کار ما دخالت می کنید که در کدام یک از اکسپدیشن ها حداقل یک مشت لباس ورزشی به ورزشکاران ما داده اند، امروز ما با هزینه اسپانسرها موی تای تحویل می دهیم.

بیشتر بخوانید:


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا