باقری کنی: حامیان تجاوز اسرائیل صلاحیت اظهار نظر در مورد حقوق بشر را ندارند

به گزارش خبرآنلاین، در این دور از رایزنی ها، علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان و مسعود بن مومن معاون وزارت امور خارجه بنگلادش در راس هیات های ایران و بنگلادش بودند و راه های مورد بحث را بررسی کردند. توسعه بحث های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور.

همچنین در این دیدار که نمایندگانی از نهادهای اقتصادی بنگلادش نیز حضور داشتند، دو طرف بر برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بنگلادش تاکید کردند و از تشدید تعاملات پارلمانی به عنوان پشتوانه ای برای استحکام روابط دوجانبه قدردانی کردند.

در این جلسه مقرر شد هیات های تجاری ایران و بنگلادش از جمله هیات های اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن، تعاملات تجاری تهران و داکا را افزایش دهند.

در این دیدار طرفین در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی نیز گفتگو و رایزنی کردند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اصالت حقوق بشر در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: نیروهایی که چندین دهه حقوق ملت مظلوم فلسطین را پایمال کرده و حمایت کرده و ادامه می دهند. حمایت از اشغالگری و تجاوزات رژیم صهیونیستی با تمام قوا. ، اختیار و قدرت اظهار نظر در مورد حقوق بشر را ندارند.

باقری کنی با اشاره به روابط تاریخی، تمدنی و فرهنگی دو ملت ایران و بنگلادش، تقویت روابط دو کشور را منوط به تعامل مستمر و گسترده دولت‌های ایران و بنگلادش در عرصه‌های مختلف دانست.

311311


منبع

READ  ببینید | سخنان تاریخی ظریف خطاب به مخالفان برجام: اگر می توانستید دو صفحه بنویسید!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا