باقریکانی: امنیت جهانی انرژی فرصتی برای همکاری جهانی است

به گزارش خبرآنلاین، علی باقری کنی معاون امور خارجه وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه 5 بهمن 1401) در تهران در دیدار اینگرید بروتکووا معاون امور خارجه جمهوری اسلواکی با هیئت همراه گفت: : اولویت دادن به غذا برای بسیاری از کشورها، بنابراین باید تلاش شود تا نگرانی های جهانی در مورد «امنیت غذایی» و «امنیت انرژی»، دو رکن راهبردی امنیت ملی در همه کشورها، فرصتی برای هم افزایی، همکاری و حتی همبستگی در بین کشورهای جهان باشد. عرصه جهانی برای دگرگونی به گونه ای که همه ملت ها چشم اندازی مطمئن و روشن برای آینده داشته باشند.

وی گفت: امروز همه از جمله کشورهای اروپایی به رویکرد و دیدگاه درست ایران در یکی دو دهه اخیر برای حل مشکلات عراق، افغانستان و سوریه پی برده اند. شکست سیاست‌های آمریکا و برخی از دولت‌های اروپایی در منطقه نه تنها مقصر آن دولت‌ها، بلکه تقصیر مردم کشورهایی است که بیشترین هزینه‌ها و آسیب‌ها را در نتیجه اجرای این سیاست‌های غلط متحمل شده‌اند.

باقری در تشریح جایگاه اصولی حقوق بشر در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: ابعاد و پیامدهای تامین نیازهای اساسی مردم افغانستان و مشکلات ناشی از آن به ویژه پدیده مهاجرین افغانستانی را می توان بیان کرد. توسط اروپایی ها

وی در پایان بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای اروپایی به ویژه کشورهای اروپای شرقی تاکید کرد و رفع موانع توسعه روابط را ضروری دانست.

خانم اینگرید بروتکووا با تاکید بر جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی اسلواکی به عنوان یک شریک مهم در توسعه روابط دوجانبه و منطقه ای، خواستار ایجاد رایزنی های مستمر بین وزارتخانه های امور خارجه دو کشور در زمینه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی شد. روابط تجاری و اقتصادی دوجانبه و اروپایی با ایران نیز می تواند به تقویت روابط عمومی کمک کند.

READ  سخنرانی ظریف در مراسم مرحوم دعایی/ مراسم سالگرد شریعتمداری خارج شد!

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا