بازنشستگان بخوانند/ چرا حقوق بازنشستگان افزایش نمی یابد؟


14 تیرماه پس از جلسه شورای دولت، علی بهادری جهرمی اظهار داشت که دولت در خصوص حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با شورای اجرایی در ارتباط است و به شبهات و سوالات این شورا پاسخ داده است. سخنگوی دولت در عین حال گفت: افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ابتدا ده درصد در لایحه بودجه بود و سپس سازمان این رقم را افزایش داد اما پرداخت ها باید در حدود امکانات باشد.

علی اکبر عیوضی (عضو هیئت مدیره کانون بازنشستگان استان تهران) در این باره گفت: برخی از سران کشور خودشان از بیت المال حقوق می گیرند، گاهی حقوق های نجومی می گیرند. هر مدیر حقوق ماهیانه ای برابر با پنج یا ده مستمری بگیر دارد. بعد فکر می کنند مستمری بگیری که 30 سال است 30 درصد حقوقش را در صندوق پس انداز کرده مثل آنهاست و دولت و متولیان باید حلش کنند.

وی افزود: صندوق تامین اجتماعی “حق الناس” و متعلق به جمعیتی بیش از 40 میلیون نفر است. این که دولت بخواهد در مورد میزان حقوق بازنشستگان و افزایش آنها تصمیم بگیرد، متعلق به دولت نیست. علاوه بر این، در لوایح بودجه چارچوب زمانی برای افزایش حقوق کارگران بازنشسته مشخص نشده است. سازمان تامین اجتماعی همواره ارقامی را بر اساس افزایش هزینه معیشت (با تاکید بر ماده 96 قانون تامین اجتماعی) که در شورای عالی کار محاسبه و تصویب می شود، به دولت پیشنهاد می کند و دولت صرفاً آن را تایید و تصویب می کند. سازمان تامین اجتماعی بر اساس منابعی که دریافت می کند هزینه ها را تامین می کند و یک ریال هم از بودجه کشور استفاده نمی کند.

READ  مقاومت دلار در کانال 30 هزار تومانی تنگ شد/ آیا بازارساز وارد میدان می شود؟

به گفته عیوضی، در حالی که دولت علاقه ای به پرداخت بدهی های خود به این سازمان ندارد. این سازمان افزایش حقوق بازنشستگان را متوقف کرد. این نوع رفتار هم غیرقانونی و هم ناعادلانه است.

عیوضی اضافه کرد: انتظار داریم دولت قبل از پایان تیرماه اشتباه قبلی را اصلاح و افزایش مستمری بازنشستگان را بر اساس مصوبه شورای عالی کار اعلام کند. دولت باید تصمیم کمیسیون مصالحه را بپذیرد و ادعا نکند که به سوالات و ابهامات پاسخ داده ایم.

223225


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا