بازماندگان از یارانه خواندند/ اعلام آخرین وضعیت 4 میلیون معترض یارانه ای


داریوش ابوحمزه در خصوص آخرین وضعیت ثبت اعتراضات مردمی در سامانه پشتیبانی وزارت تعاون گفت: وضعیت تأهل گزارش شده است.

وی افزود: تمامی افرادی که برای رفع وضعیت با سلب طبقه بندی خانواده خود اقدام کردند، اردیبهشت ماه با دستور رئیس جمهور یارانه نفقه دریافت کردند، اما هنوز نمی توان وضعیت آینده خانواده و رفع طبقه بندی آنها را مشخص کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کسانی که خانواده ازدواج کرده اند اما از سیستم خانواده جدا نشده اند، می توانند با ایجاد خانواده جدید، یارانه خانواده خود را تغییر دهند، اما مجردها باید از هم جدا شوند. آنها منتظر تصمیم دولت هستند و ما به دولت پیشنهاد داده ایم خانوارهایی که سن آنها از سن تعیین شده توسط دولت بیشتر است و درآمد مستقلی دارند بتوانند ساختار خانواده خود را تفکیک کنند که البته این امر مستلزم تصویب هیئت دولت است.

ابوحمزه همچنین گفت: افرادی که با سازمان هدفمندی یارانه‌ها آشنایی داشتند، می‌توانند از طریق پلیس +10 ساختار خانواده خود را تقسیم کنند و پس از آن اطلاعات جدید خانواده از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به وزارت رفاه اجتماعی اعلام می‌شود. که در این صورت طبقه بندی جدید اعلام می شود.یارانه معیشتی و در صورتی که در دهک دهم بیشترین درآمد را داشته باشند.

وی افزود: سازمان هدفمندی یارانه ها هنوز اطلاعاتی درباره خانوارهای جدید در این مرحله برای ما ارسال نکرده است.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی 7.5 میلیون نفر در کشور پیش از این یارانه دریافت نکرده اند یا این افراد از ابتدا مشمول یارانه نبوده و یا عده ای برای انصراف از یارانه اقدام کرده اند. سال 89 اما الان میزان یارانه معیشت زیاد شده و درخواست داده اند. در نتیجه آنها اطلاعات خود را در سامانه سازمان هدف ثبت کرده اند، اما سازمان اطلاعات هنوز به ما اطلاعی نداده است که اقدام به رفع طبقه بندی کنیم.

به گفته ابوحمزه، سامانه حمایتی وزارت کار همچنان باز است و مردم برای دریافت یارانه معیشتی و حذف طبقه بندی معترض هستند و این حذف دائمی خواهد بود، البته احتمالاً سالی یک یا دو بار انجام می شود، بنابراین بخشی از این حذف طبقه بندی کاهش می یابد. و ساختار درآمد خانوار تغییر خواهد کرد

READ  سیگنال سخنان بایدن برجام در کوچه پس کوچه های بازار ارز ایران

وی در پاسخ به این سوال که بسیاری از مستمری بگیرانی که فرزند بزرگ دارند و درآمد دارند، به دلیل اینکه در ساختار خانواده آنها دو یا سه حقوق ثبت شده است، یارانه آنها کاهش می یابد و وضعیت درآمدی آنها چندان بالا نیست، گفت. تعداد اعتراضات مربوط به بازنشستگان برخی از فرزندان آنها متاهل بودند و خانواده پدری خود را ترک نکردند، در حالی که فرزندان پردرآمد بودند، بنابراین کل درآمد بالای خانوار ثبت می شود که باید ساختار خانواده آنها را تقسیم کند. علاوه بر این، افراد مجرد با حقوقی هستند که ما به آنها پیشنهاد کرده ایم، از یک سن خاص دولت باید رعایت کند و قانونگذار مشخص کند که فرد مجرد در چه سنی می تواند ساختار خانواده خود را از والدین جدا کند. تایید نشد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: ملاک فقط تعداد خودروهای خانگی و میزان درآمد اعضای خانواده است. داشتن چند مغازه و چندین ملک در نهایت درآمد اجاره یا درآمد اجاره به عنوان درآمد خانوار محسوب می شود و دهک های پردرآمد شناسایی می شوند.

وی افزود: عده ای هستند که حساب شرکت ها یا بنگاه ها را به عنوان کارمند در حساب افراد دیگر گردش می دهند که قابل تفکیک و شمارش نیست، بنابراین مردم توجه داشته باشند که برای گردش حساب شرکت ها یا شرکت ها حساب خود را داشته باشند. شرکت‌ها «به دیگران اجازه ندهید زیرا امکان شناسایی آن وجود ندارد. یعنی برای کار و تجارت شخصی از حساب شخصی و برای کارهای تجاری از حساب اداری استفاده کنید.

وی گفت: سیستم طبقه بندی خانوارها احتمالا هر شش ماه یکبار بازنگری می شود و ممکن است برخی از دهک های 9 گانه یا برعکس، برخی از دهک دهم به 9 دهک منتقل شوند.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد اینکه آیا دهک دهم پردرآمد به معنای 10 درصد کل جمعیت است، گفت: غیرسمی شدن بر اساس جمعیت و درآمد است. یعنی اگر جمعیت کشور 85 میلیون نفر باشد، در هر دهک حدود 8.5 میلیون نفر وجود دارد و دهک دهم که مجموع درآمد و دارایی خانوار آن بیش از 9 دهک دیگر جامعه است، دهم یا دهک با یک دهک محسوب می شود. دهک بالا درآمد با این حساب 8.5 میلیون نفر در کشور وجود خواهند داشت که میانگین درآمد و ثروت خانوارهایشان بالاتر از میانگین 9 دهک دیگر جامعه است که همان افراد دهک دهم هستند و نباید یارانه معیشتی دریافت کنند.

READ  پالایشگاه های اروپایی به جای روسیه منتظر 100 میلیون بشکه نفت ایران هستند

ابوحمزه گفت که برخی از هموطنانش گفتند که خودروی ثبت نامی را فروخته اند اما آن را به عنوان دهک پردرآمد حذف کرده اند. به نام او مالک خودرو محسوب می شود، بنابراین کسانی که خودروی خود را در قالب قرارداد واگذار کرده اند باید در اسرع وقت نسبت به واگذاری خودرو به خریدار اقدام کنند و سیستم اجتماعی نتواند به آن نفوذ کند. در زندگی مردم اگر ماشین به صورت قراردادی فروخته شود.

وی با توجه به اینکه اطلاعات سامانه اجتماعی ایران هر از چند گاهی به روز می شود، گفت: مراجعه کنندگان به سامانه حمایت متوجه می شوند گردش مالی خانواده آنها در سال 1400 به راحتی قابل مشاهده است و اطلاعات این سامانه دائما به روز می شود و برخی آنها ادعا می کنند که اطلاعات این سیستم قدیمی و اشتباه است. البته اطلاعات خودرو را نمی توان به صورت روزانه دریافت کرد، اما در بازه های زمانی کوتاه تری اطلاعات مالی و گردش مالی از طریق بانک مرکزی، اطلاعات خودرو از طریق پلیس و اطلاعات مالی و حقوقی از طریق بیمه و مالیات، اطلاعات اداری و مسافرتی به طور منظم افشا می شود. از طریق پلیس به اتباع خارجی اطلاع داده می شود.

معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه چه تعداد سازمان به پایگاه اجتماعی ایران متصل هستند، گفت: درآمد و گردش مالی اعضای خانوار که شامل خودرو، درآمد مالیاتی، درآمد خانوار، بیمه و گردش مالی و اطلاعات حقوق افراد است. کارمندان

وی افزود: در نظام اجتماعی ایران سالی یک یا دو بار اطلاعات مالی خانوارها از نظر دهک بررسی می شود و برخی خانوارها را می توان به دهک های پردرآمد یا کم درآمد منتقل کرد.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان هدفمندی یارانه ها هنوز درخواست خانوارها برای ثبت نام کمک معیشت را به وزارت رفاه ابلاغ نکرده است.

223225


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا