بازسازی واحدهای نیروگاه شهید رجایی به پایان رسید


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین قزوین؛ در راستای اجرای طرح های تعمیر 13 واحد نیروگاه شهید رجایی، واحد گاز شماره 3 نیروگاه ترکیبی با ظرفیت اسمی 123 مگاوات که از رده خارج شده بود و کمپرسور RI پس از تکمیل مجدداً به شبکه سراسری ملحق شد. برای تعمیر.

ابوالفضل متبحا، مدیر کارخانه سیکل ترکیبی با تشریح نتایج تعمیرات واحد گاز شماره 3 گفت: در این مدت تعمیر و با توجه به شرایط فنی این واحد، 1487 کار تعمیر در 13 پکیج و طرح تعمیرات انجام شد. منجر به تعویض کامل قطعات اصلی آن شد، کمپرسورهای اصلی و کمکی واحد نیز با قطعات جدید تعویض شدند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی افزود: نصب و برچیدن تجهیزات محفظه احتراق، کمپرسورها و توربوشارژرها، توربوشارژرها و پره های توربین، آزمایشات غیر مخرب NDT، آزمایشات برق و بازرسی ژنراتورها، تعمیر الکتروفن و پمپ 400 ولت و ولت 6 ولت و غیره. .، یکی از اقدامات انجام شده در این برنامه تعمیرات توسط متخصصان این نیروگاه بود.

مطبح افزود: در آخرین برنامه تعمیرات نیروگاه شهید رجایی، همچنین تست رله حفاظتی ژنراتور و تست های الکتریکی پست ها و ترانسفورماتورهای محلی، برچیدن و نصب تجهیزات ابزاری، کالیبراسیون ترانسمیترهای جریان، تنظیم سیستم مانیتورینگ و حفاظت دمایی تجهیزات و … بلبرینگ ، اقدام دیگری انجام شد.

با اتصال مجدد واحد شماره 3 نیروگاه شهید رجایی به زنجیره تولید برق و اتمام تعمیرات آن، این نیروگاه در تابستان 1401 به طور کامل آماده تولید برق می شود.

48


منبع

READ  سرانه محرومیت درمانی پنهان البرز زیر ذره بین مسئولان بهداشتی و درمانی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا