بازدید و بازدید؛ مالش نده!


به همین دلیل بسیاری از کارشناسان نسبت به ظهور احتمالی پیک های جدید یا افزایش بستری شدن در بیمارستان هشدار می دهند و بر دوره ها تاکید می کنند.

تاج در دو سال اخیر به قدری سنگین بوده است که مردم در نوروز سال های 1399 و 1400 چنین دورهمی نداشته اند و اکنون که روند کاهشی این ویروس در کشور ادامه دارد، مردم می توانند چنین دورهمی ها و اجتماعات بزرگی را در دوران باستان بپذیرند. تعطیلات نوروز 1401. که می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا ولتاژ آمیکرون هنوز کاهش نیافته است.

حتی اندکی سهل انگاری می تواند منجر به تشدید روند عفونت و بستری در جامعه شود که رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در هنگام مراجعه توصیه می شود زیرا زنگ خطری برای همه خواهد بود.

حالا این افول آمیکرون است

دکتر علیرضا ناجی رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: عدم واکسیناسیون جمعیت زیادی در دنیا، سویه های جدیدی نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای ایام نوروز مردم باید پروتکل های بهداشتی را به شدت رعایت کنند، با توجه به اینکه ساده سازی پس از نزول قله ششم موضوع بسیار حساس و جدی است، بنابراین نباید این مشکل را ترویج دهند زیرا می تواند شدید باشد. توزیع انباشته ها و دوره ها.

ناجی ادامه داد: از آنجایی که کشور در حال حاضر در ششمین پیک کاهش خود قرار دارد، تجمعات بیش از همه مردم باعث انتقال ویروس می شود، به ویژه افرادی که واکسینه نشده اند و افراد مستعد نیز می توانند عفونت را از دیگران دریافت کنند، بنابراین توصیه های لازم باید انجام شود. در این مورد.

READ  افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی

شهيد بهشتي رئيس مركز تحقيقات ويروس شناسي دانشگاه علوم پزشكي گفت: پريود با تعداد كم است كه در ميانه تهويه مناسب و رعايت تمام پروتكل هاي بهداشتي وجود دارد.

وی گفت: افراد با شرایط خاص در صورت مشاهده خود در محیط آزاد باید دیدگاه و بازدید عید را یکسان داشته باشند که بهتر است زیرا امکان جابجایی بیشتر در فضای سرپوشیده وجود دارد و اگر تعداد مهمانی ها کمتر باشد. این امر تا حد زیادی از انتقال ویروس جلوگیری کرد.

ناجی از مردم خواست تا حد امکان در زیارت عید و دورهمی شانه های خود را مالش ندهند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند تا ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی نوروزی سال 1401 از انتشار این ویروس در بین اعضای خانواده به دور باشند.

کاهش آمیکرون در کشور تا اواسط آوریل

وی تاکید کرد: ایران در حال حاضر در مسیر کاهش پیک آمیکرون قرار دارد و این پیک کاهشی در تعداد بستری ها، بیماری ها و فوتی ها به وضوح قابل مشاهده است که ممکن است تا اواسط فروردین ادامه داشته باشد.

شهید بهشتی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی گفت: روند نزولی واریانت آمیکرون احتمالا تا فروردین ماه کاهش می یابد. این گزینه باید ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون کشور در مسیر نزولی قرار دارد. اکنون که در این شرایط قرار داریم مردم باید تشویق شوند تا واکسینه شوند. دوز اول و دوم واکسن ها برای رعایت این شرایط و جستجوی واکسن تشویق نمی شوند.

وی ادامه داد: نسخه آمیکرون نشان داده است که واکسیناسیون با درصد بالا از ابتلای شدید یا مرگ افراد واکسینه شده جلوگیری می کند، بنابراین بهتر است کسانی که هنوز اقدامی انجام نداده اند واکسینه شوند این مشکلات را به خوبی ببینند و خود و دیگران را آلوده کنند. با آمیکرون. “یا جنبه های دیگر را انجام ندهید.

READ  جذام چیست؟/ علت سفید شدن زودرس موها

بیشتر بخوانید:

5 راه مهم برای پیشگیری ویروس کرونا در مراحل مختلف بیماری

اعلام آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور/ 60 بیمار جان باختند

47231


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا