این پسر ۸ ساله از اینشتین باهوش‌تر است / عکس

یک اعجوبه هندی به نام ریشی شیو پراسانا، پسری هشت ساله از بنگلور هند، اخیراً جایزه معتبر Pradhan Mantri Rashtriya Bal Puraskar را برای نوآوری های خود به عنوان یک توسعه دهنده برنامه اندروید دریافت کرده است.

ریشی نه تنها یک برنامه‌نویس، نویسنده و یوتیوب‌بر است، بلکه فردی با ضریب هوشی 180 است که بالاتر از آلبرت انیشتین است.

ریشی پراسانا یکی از جوان‌ترین اعضای منسا بین‌المللی، قدیمی‌ترین و معتبرترین انجمن افراد با بهره هوشی بالا است.

همچنین فیلم های علمی و آموزشی می سازد و منتشر می کند.

نابغه نوآور

سفر ریشی در اوایل کودکی زمانی آغاز شد که معلمان مهدکودک او متوجه هوش بالای و مهارت های شناختی او شدند. در سن سه سالگی، ریشی درباره منظومه شمسی، سیارات و کیهان صحبت می کرد و در سن پنج سالگی نوشتن کد را آموخت.

ریشی تا کنون سه اپلیکیشن موبایل شامل یک برنامه تست هوش برای کودکان، کشورهای سراسر جهان و Covid Helpline Bangalore توسعه داده است. او همچنین دو کتاب نوشته و در حال کار بر روی کتاب جدیدی از مجموعه خود است.

این پسر 8 ساله باهوش تر از اینشتین است / عکس

ریشی تاکنون با رئیس جمهور و نخست وزیر هند دیدار کرده است. او به رسانه های ایندین اکسپرس گفت: نخست وزیر از من در مورد برنامه هایی که طراحی کرده ام و اجرای آنها پرسید. او را با برنامه ها آشنا کردم و از او برای تحقق ایده ها و نوآوری ها کمک خواستم و او پاسخ مثبت داد.

اسمریتی ایرانی، وزیر اتحادیه برای توسعه زنان و کودکان، پس از اطلاع از علاقه شدید ریشی به پاستا، به او لقب پاستامن داد.

READ  رنگ‌بندی و طراحی خیره‌کننده گوشی تاشوی موتورولا/ عکس

ریشی در سن پنج سالگی متوجه سطح IQ شد، اما در آن زمان انجام بسیاری از کارها را آغاز کرده بود. او معتقد است که هرکسی توانایی هایی دارد و باید بدون نگرانی به توانایی های خود پی برد. به گفته او، تشویق کلید باز کردن تمام پتانسیل فرد است.

چالش های تربیت کودک با ضریب هوشی 180

اگرچه ریشی به خاطر دستاوردهایش مورد ستایش قرار می گیرد، اما سطح هوش او چالشی برای والدینش است. برخلاف پیشنهادهایی که او باید به مقاطع بالاتر برود، پدر و مادرش یک کودکی عادی را برای او در اولویت قرار دادند و معتقد بودند که ارتباط او با همسالان بسیار مهم است.

پراسانا کومار، پدر ریشی، می‌گوید: «او بسیار فعال است و رسیدن به سطح هوش او برای ما یک چالش است. به ما گفته می شود در هر کاری که انجام می دهد از او حمایت کنیم و ما هم همینطور. ما سعی می کنیم او را درگیر مسائل کنیم و مطمئن شویم که حواسش پرت نمی شود. تعامل با بچه های هم کلاسی اش برای او بسیار مهم است.

دستاوردهای ریشی در چنین سن کم واقعاً قابل توجه و الهام بخش همه کودکان و بزرگسالان است. او ثابت کرده است که هوش و خلاقیت حد و مرزی ندارد و هرکسی با تشویق و حمایت می تواند به آرزوهای خود برسد.

از آنجایی که ریشی به ایجاد موج در دنیای فناوری و الهام بخشیدن به دیگران با درخشش خود ادامه می دهد، جهان مشتاقانه منتظر است تا ببیند او در آینده چه می کند.

READ  عکس | پرزرق و برق‌ترین گوشی شیائومی

5858


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا