این ماشین الکتریکی در 5 دقیقه شارژ می شود!

فناوری خودروهای الکتریکی در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، اما بسیاری از مشتریان هنوز تمایلی به استفاده از مدل‌های الکتریکی به دو دلیل اصلی ندارند: مسافت پیموده شده و زمان شارژ. به نظر می رسد خودروی چینی Gak-ion V برخی از این مشکلات را کاهش داده است.

پیشرفت های زیادی در مورد اولی وجود دارد، از جمله Lucid Air با برد 520 مایل – دومی هنوز در انتظار یک پیشرفت بزرگ است. بسیاری از مردم نمی خواهند بین 20 تا 60 دقیقه صبر کنند تا خودروهای برقی خود به 80 درصد برسد. در حالی که سوخت گیری خودروهای احتراق داخلی 5 دقیقه طول می کشد.

شارژ یک خودروی برقی تا 80 درصد در عرض 5 دقیقه دستاورد بزرگی است که مهمترین مزیت خودروهای احتراق داخلی را از بین می برد. اولین شرکتی که به این نقطه عطف دست یابد، مزیت رقابتی عظیمی در خودروهای الکتریکی به دست خواهد آورد.

باتری های جدید Gak Ion V

شرکت چینی Gek اخیراً فناوری شارژ سریع را توسعه داده است. این شرکت ادعا می کند که این فناوری می تواند شاسی بلند Compact Gak Ion V را از 0 تا 80 درصد در عرض 8 دقیقه شارژ کند.

Gek دارای دو سلول باتری است که با یک کیسه شارژ فوق سریع به نام های 3C و 6C سازگار است. اولی جریان 522 آمپر، ولتاژ 414.4 ولت و سرعت شارژ 480 کیلووات را پشتیبانی می کند، بنابراین زمان شارژ از 0 تا 80 درصد 15 دقیقه و از 30 تا 80 درصد 10 دقیقه است.

این ماشین الکتریکی در 5 دقیقه شارژ می شود!

نسخه دوم هنوز در دست توسعه است و در چند ماه آینده منتشر خواهد شد. این باتری جریان 558 آمپر و ولتاژ 769.6 ولت را پشتیبانی می کند و سرعت شارژ آن هنوز اعلام نشده است. زمان شارژ باتری 6C فوق العاده است: 0 تا 80 درصد در 8 دقیقه و 30 تا 80 درصد در 5 دقیقه.

READ  خانه های خالی پر از مالیات نبود/ شمال تهران 350 هزار خانه خالی دارد!

Geck ادعا می کند که این فناوری شارژ فوق سریع به باتری آسیبی نمی رساند و برای اثبات ادعای خود، باتری ها را تا 1 میلیون کیلومتر و بیش از 1600 چرخه شارژ فوق سریع را تضمین می کند. این خودروساز اعلام کرده است که ظرفیت باتری های Gak Ion V پس از این تنها 5 درصد کاهش می یابد که در صورت صحت باورنکردنی است.

227227


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا