ایران برای گسترش همکاری های دوجانبه با غنا اعلام آمادگی کرد

به گزارش خبرآنلاین، در این دیدار که توماس آمبو مبا معاون وزیر امور خارجه غنا نیز حضور داشت، موضوعات مورد علاقه دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

امیر عبدالهیان در این دیدار، برگزاری هفتمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور را نشانه عزم جدی طرفین برای گسترش این مناسبت و رویکرد عملگرایانه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط ارزیابی کرد. هدف این است که در اسرع وقت اقدامات لازم و تبادل کارکنان برای تهیه نقشه راه روابط دو کشور با غنا انجام شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت، کشاورزی، صنعت، دانش و همچنین صادرات خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و آمادگی خود را برای همکاری با غنا در این زمینه ها

امیر عبداللهیان همچنین از تلاش های وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی کمیسیون تلفیق قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که شاهد توسعه بیشتر روابط باشیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تجربه ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی در منطقه، این موضوع را یکی از دغدغه های کشورهای آفریقایی دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در این زمینه را اعلام کرد. به ویژه در زمینه اطلاعیه های تبادل اطلاعات.

امیر عبداللهیان در ادامه این دیدار با توجه به راهیابی تیم ملی فوتبال غنا به جام جهانی قطر با اشاره به وجود زیرساخت های مناسب و شرایط جوی در جزیره کیش با قطر پیشنهاد حضور ملی پوشان را داد. تیم فوتبال و گردشگران غنا در این جزیره.

محمدابراهیم اول وزیر فرهنگ جمهوری غنا با تشکر و قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از کشور و مردم غنا در زمینه کشاورزی، بهداشت و آموزش، تقویت و گسترش همکاری ها در سایر زمینه ها را خواستار شد. از جمله حمل و نقل دریایی و پروازهای هوایی و مستقیم برای توسعه صنعت گردشگری به ویژه گردشگری پزشکی توسعه یافت.

READ  گماشتن تازه پشه حکومت امور درون‌مرز

وزیر امور خارجه غنا با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه غرب آفریقا، غنا را دروازه ورود به این منطقه و توسعه روابط با سایر کشورهای همسایه برشمرد و ضمن استقبال از پیشنهادات وزیر امور خارجه برای توسعه روابط، بر اهمیت حضور هیات اعزامی به این منطقه تاکید کرد. بازدید از غنا |

وزیر غنا در پایان با اشاره به روابط خوب و رو به توسعه دو کشور از آمادگی غنا برای توسعه روابط در همه زمینه ها به ویژه در این زمینه ها خبر داد.

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا