اهمیت اجرای سیاست ها و مقررات مرتع


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سید ابوالفضل ولیئی درباره اهمیت اجرای سیاست ها و مقررات حاکم بر مراتع گفت: تبیین سیاست های اجرایی اداره مراتع و نظارت بر اجرای طرح های چرای دام با حداکثر ظرفیت و امکان فنی
سید ابوالفضل ولیئی افزود: بر اساس دستورالعمل فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع در کشور، در صورتی که دارنده پروانه چرای دام در مدت دو سال از زمان فوت فوت کند، همسر و فرزندان متوفی ساکن در منطقه یا عضو سامانه عشایری یا به طور مستمر دامداران موظفند از بین خود فقط یک نفر را انتخاب کنند تا پروانه به آنها واگذار شود.
وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعیه اصلاحیه دستورالعمل فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور در تاریخ 1399/5/11، محیط بانان فوت شده در سال های گذشته باید تا پایان تاریخ 11/5/1301 اقدام کنند. تعیین نماینده قانونی محیط بان متوفی بدیهی است در صورت عدم اقدام، پس از انقضای مهلت مقرر کلیه پروانه مالکان متوفی مرتع باطل می شود.
سید ابوالفضل والی، رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تاکید بر اینکه تمامی مراتع حسابرسی شده باید در قالب پروژه های مرتع مصوب مدیریت شوند، افزود: با توجه به اینکه مدت قرارداد یا اجرای آن است. دوره بروشورهای طرح در برخی از پروژه ها مدیریت مرتع مدیریت شده در سال های اخیر تکمیل شده است، پیمانکار پروژه یا پیمانکاران پروژه موظف به تهیه و ارائه طرح اصلاح شده مرتع بر اساس آخرین شرح خدمات ابلاغی می باشند. همچنین آخرین مهلت پرداخت حق چرای دام در مراتع حسابرسی شده و بدون برنامه حداکثر تا پایان سال 1401 است و در صورت عدم پرداخت تکلیف قانونی و تنظیم طرح چرای دام، حقوق عرفی ذینفع. مراتع چرا خالی خواهد شد.
لازم به ذکر است استان سمنان دارای 3 میلیون و 741 هزار هکتار مرتع است.

READ  ارائه تسهیلات بهسازی و نوسازی ناوگان عمومی مسافربری مازندران

48


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا