انکار به جای پذیرش ضعف در اطلاع رسانی آموزش و پرورش/پاسخ به فروش مدارس خیریه: اشتباه!


به گزارش خبرآنلاین، در حالی که ضعف و اشتباه در اطلاع رسانی موجب نارضایتی خیرین مدارس و افکار عمومی از موضوع فروش مدارس خیریه شده است، آموزش و پرورش با توضیحی موضوع را اشتباه دانسته است.

در بیانیه دبیرخانه تولید ثروت مازاد وزارت آموزش و پرورش آمده است: به اطلاع خیرین، مدیران، معلمان، دانش آموزان و والدین می رساند که برخی سایت ها و شبکه های مجازی موضوع قرار دادن مدارس خیریه را در لیست تولید ثروت مطرح می کنند که این موضوع به صورت قاطع. سوال را رد کنید همانطور که سازمان نوسازی مدارس کشور در دوره جدید حکومتداری همواره رعایت اصول اخلاقی و شفافیت در اخبار و اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار داده است، در این راستا نیز برای خیرین به عنوان سلاحی قوی و قابل اعتماد در جهاد مکتبی توجه ویژه ای دارد. توجه به اطلاع رسانی این هیچ ملک خیریه ای در طرح تولید لحاظ نشده است. اموالی که در اختیار دولت و دولت آفرین نیست را نمی توان در مسیر بهره وری قرار داد.

در این اطلاعیه آمده است: وزارت آموزش و پرورش 520 مورد از املاک مازاد خود را برای تولید و 1446 پروژه را که اغلب نیمه تمام هستند در ازای تولید املاک ارائه شده وارد کرده است و دبیرخانه سازمان خصوصی سازی وزارت اقتصاد نیز با شفافیت سازگار است، املاک و مستغلات مازاد و مستغلات نیازمند تکمیل در اتاق شیشه ای قرار می گیرند تا املاک مازاد تولید کنند.

وی در ادامه گفت: شاید کنار هم قرار گرفتن دو لیست باعث سردرگمی شود که دو پرونده با پیگیری و حمایت دبیرخانه مستقر در وزارت اقتصاد از هم جدا شده است.

READ  بزرگترین نشت نفت در خلیج فارس چه زمانی رخ داد؟

در واقع دلیل انتشار خبر فروش مدارس خیریه موضوع اطلاع رسانی نادرست است و آموزش و پرورش به جای پذیرش موضوع اشتباه خود در انتشار لیست ها، مشکل را تکذیب می کند.

بیشتر بخوانید:

فروش مدارس خیریه در طرح تولید; از کیف خلیفه پول می دهند؟/ بوی پول هم از مکتب قاجار و پهلوی می آید.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: اولویت این وزارتخانه تکمیل پروژه های نیمه تمام به ویژه امور خیریه است. با قدردانی از زحمات و دغدغه های خیرین، وضعیت برای رفع ابهام احتمالی در بارگذاری سایت وزارت اقتصاد که موجب نگرانی برخی از مراجعین به ویژه خیرین گرانقدر شده است، گزارش می شود. خطاب به ادارات اصلی نوسازی مدارس در سطح کشور آماده پاسخگویی به سوالات و ابهامات جامعه بزرگ نظام تعلیم و تربیت و همچنین خیرین عزیز می باشد.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا