انتقاد تند کارگردان «عنکبوت» از کارگردان «عنکبوت مقدس»: همه‌جا از من تقلید کردی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم ایرج زاد کارگردان فیلم عنکبوتی به نویسندگی اکتا براهنی و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی محصول 1398 که به تازگی در سینماها به نمایش درآمده است، در صفحه اینستاگرام خود به سراغ علی عباسی کارگردان سنت عنکبوت رفته است. او هم اکنون در هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن حضور دارد و نوشت:

«آقای علی عباسی!
میخوام بهشون بگید با خرج کردن دلار و دور زدن قانون و با فیلمنامه بدون صحنه اصلی (به قول خودتون در همایش) و بعد ساختن فیلم خودتون و رفتن از ایران به خاطر این کار سعی میکنید مجوز بگیرید. تو ایران زندگی نمیکنم و تو هیچ قصدی برای زندگی نداری، برایت مهم نیست که بعدش چه اتفاقی می افتد…
می خوام بهشون بگید تاریخ ثبت فیلمنامه های 1397/11/03 (شب طولانی نام فیلم “عنکبوت مقدس”) در بانک فیلمنامه چندین ماه با تاریخ ثبت تفاوت دارد. از فیلم من ابراهیم ایرج زاد 1397/06/04 (“اتاق شرعی” – نام خانوادگی) فیلم “عنکبوت”)
ای کاش به آنها می گفتم که در ایران اولویت ساخت یک فیلم واقعی با تاریخ ثبت فیلمنامه و تاریخ درخواست پروانه ساخت است و شما و رفقایتان دنبال من آمدند تا دور من و اجباری یک مسیر قانونی که من طی می کنم!
می خواهم قانون ایران را به آنها بگویید! قانون پروانه ساختمانی در ایران! قانون ارائه یک نسخه کامل و صحیح از فیلمنامه در ایران است که گاهی باعث می شود کارگردان چندین سال منتظر بماند تا فیلمش را بسازد، اما این دلیل نمی شود که یکی مثل شما برای دور زدن قانون و حیله گری دلار و حیله خرج کند. خط بله همکار عزیز شما می خواستید دلار خرج کنید تا تاپیک از نظم در بیاید و فرار کنید و به ریش من و همه گرفتاری های من بخندید اما نتوانستید چون قبلاً عمل کرده بودم مجبور شدید از ایران به ترکیه بروید. و بعد اردن.چون اینجا هر چقدر هم که غیرقانونی باشه، کافی نیست که بتونیم حق کارگردانی در ایران رو بخوریم که با پول خصوصی خیلی کم فیلم میسازه و با فیلمش از ایران فرار نمیکنه!
یادت باشه که زنگ زدم بهت گفتم که بلدم زرنگ بازی کنم، برم مشهد و مخفیانه روی این موضوع کار کنم مثل آب خوردن برای من از بچگی مشهد بود، اما چون نمی خواستم از ایران برم، من. تسلیم قانون شدی، پس قانون را رعایت کن…اما دلارهای بیشتری روی میز بعضی ها ریخت…
می خواهم به آنها بگویید که فیلم من را غیرقانونی و از طریق رفقایتان تماشا کردید و سپس فیلم «عنکبوت مقدس» را ساختید، از دکوپاژ و طراحی پوستر گرفته تا اسم فیلمتان، همه جا راه من را دنبال کردید…
بالاخره اسنادی در بانک فیلمنامه و سازمان سینمایی وجود دارد که این آقا انجام داده و چگونه عمل کرده و با چه کسانی برای دور زدن قانون لابی کرده است و چگونه از من و فیلم من در اروپا سیاه نمایی کرده است و این صندلی را که دزدیده است. روش نشستن از من، فیلمم و همه عواملم.
پ.ن: داستان خیلی مفصله ولی به این فضا نمیاد…
# ابراهیم_اینج_زاد
# عنکبوت
# عنکبوت_مقدس »

READ  روایت احسان علیخانی از اشتباه عجیب در ماه‌ عسل

کارگردان از

259259


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا