امیر عبداللهیان: وزارت امور خارجه برای آزادی حجاج ایرانی بازداشت شده در عربستان تلاش می کند

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه عصر پنجشنبه در گفتگو با پدر خلیل دردمند، زائر ایرانی که پس از مناسک حج در مکه مکرمه توسط پلیس دستگیر شد، ضمن احوالپرسی و دلجویی از خانواده وی. وی از اقدامات انجام شده توسط وزارت امور خارجه از ابتدا تا کنون خبر داد و تاکید کرد: این وزارتخانه از تمام توان خود برای آزادی هر چه سریعتر این شهروند کشورمان استفاده می کند.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که با کمک عربستان تنها بازمانده حج کشورمان به ایران بازگردد.

خاطرنشان می‌شود، امیر عبدالخیان در روزهای اخیر در گفت‌وگوی جداگانه با وزرای خارجه عراق و عمان، برای آزادی سریع‌تر این شهروند ما درخواست کمک کرده است.

معاونت اصلی کنسولی وزارت امور خارجه به طور جدی در این زمینه فعالیت می کند و تا زمان آزادی این شهروند ما به وظایف خود ادامه می دهد زیرا موضوع به طور جدی در دستور کار معاونت اصلی کنسولی وزارت خارجه قرار دارد. امور

به گزارش رسانه ها، یکی از زائران ما به بهانه انتشار عکس حاج قاسم در کنار کعبه در روز کربان بایرام توسط نیروهای امنیتی عربستان دستگیر شد و پس از گذشت بیش از 30 روز همچنان در زندان به سر می برد.

«خلیل دردمند» اهل درچه اصفهان که به همراه مادرش حج تمتع 1401 را اقامه کرده بود، پس از انجام مناسک حج تمتع 1401 توسط نیروهای امنیتی عربستان در مسجد الحرام دستگیر شد.

گفته می شود برای دردمند پرونده ای تشکیل شده و اتهام وی «فیلمبرداری» است و قرار است طی روزهای آینده به پرونده این زائر ایرانی رسیدگی شود.

READ  دیدار امیر عبداللهیان با دبیرکل حزب الله

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا