افزایش بی سابقه قیمت در ایالات متحده؛ بایدن در را نمی گیرد

رئیس جمهور گفت که از وضعیت اسفبار مردم آگاه است و دولت او و فدرال رزرو ایالات متحده برای حل این مشکل تلاش می کنند.

بایدن درباره افزایش قیمت کالاها و خدمات برای آمریکایی ها گفت: آنها ناراضی هستند. من آنها را سرزنش نمی کنم.

فاکس نیوز جمهوری خواه گزارش داد که پس از اعلام عزم خود برای مبارزه با تورم، رئیس جمهور دموکرات، جو بایدن، قیمت دموکراتیک بنزین در ایالات متحده بالاترین قیمت بوده است.

بر اساس گزارش انجمن خودرو آمریکا، میانگین قیمت بنزین در پمپ بنزین‌های آمریکا در روز سه‌شنبه به 4.37 دلار در هر گالن (3.88 لیتر) رسید. 11.

میانگین قیمت هر گالن بنزین در سال گذشته 2.97 دلار بود.

با افزایش تورم که باعث افزایش بیش از 8 درصدی قیمت‌های مصرف‌کننده نسبت به سال گذشته شد، رئیس‌جمهور بر لزوم آزادسازی نفت از ذخایر استراتژیک نفت و فشار بر شرکت‌ها برای جبران سودهای بی‌سابقه ناشی از فروش نفت به مصرف‌کنندگان با قیمت‌های پایین‌تر بنزین تاکید کرد.

او گفت: “من می دانم که تورم به خانواده ها در ایالات متحده آسیب می زند.” من می خواهم هر آمریکایی بداند که من تورم را بسیار جدی می گیرم و این اولویت اصلی من در داخل است.

بایدن، که در ماه‌های اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را مسئول جنگ در اوکراین و افزایش قیمت‌ها در کشورش می‌داند، گفت همه‌گیری تاج، همراه با مشکلات زنجیره تامین و جنگ روسیه با اوکراین، مقصر افزایش تورم است.

اگرچه دولت بایدن تریلیون ها دلار کمک مالی و هزینه های زیربنایی به اقتصاد ایالات متحده تزریق کرده است، جمهوری خواهان و برخی از اقتصاددانان می گویند سیاست ها باعث تورم در ایالات متحده شده است.

رئیس جمهور اقدامات اقتصادی جدیدی را برای اقتصاد اعلام نکرد، اما گفت که در حال بررسی حذف تعرفه ها بر چین در دوره ترامپ به عنوان راهی برای کاهش قیمت کالاها در ایالات متحده است.

وی گفت: هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

پیش از سخنرانی بایدن، مشاور اقتصادی وی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را مقصر گرانی بنزین در آمریکا دانست و از احتمال لغو یک روزه مالیات بر بنزین برای کاهش قیمت به عنوان یک گزینه صحبت کرد.

READ  جانسون به طرف گول اذهان عام روسیه متشبث شد

سیسیلیا مشاور اقتصادی بایدن روز سه شنبه گفت: دلیل گرانی بنزین در آمریکا مربوط به حمله روسیه به اوکراین است و کاهش این قیمت ها به پوتین بستگی دارد.

مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت: امیدواریم این قیمت ها به زودی کاهش یابد. تا حدودی به پوتین بستگی دارد، اما رئیس جمهور آمریکا بر حل این مسائل متمرکز است.

وی افزود: امکان لغو یک روزه مالیات ملی بنزین یکی از گزینه های کاهش قیمت است.

وی تاکید کرد که رئیس جمهور آمریکا از همه این مسائل آگاه است و می خواهد تمام اقدامات لازم را انجام دهد، اما به حمایت اعضای کنگره نیاز دارد.

وزیر خزانه داری آمریکا در حالی که کشورش بی سابقه ترین رکود در ۴۰ سال اخیر را تجربه می کند، گفت: اقتصاد روسیه در رکود است و تورم در این کشور به ۲۰ درصد خواهد رسید.

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده در جلسه گزارش سالانه هیئت ثبات مالی به کنگره در روز سه شنبه به وقت محلی به قانونگذاران گفت که تورم در روسیه احتمالا امسال به 20 درصد خواهد رسید که بیش از دو برابر جهش سالانه 8 درصدی است. تورم در ایالات متحده در ماه مارس 5.5 درصد بود.

این اقتصاددان از دولت بایدن مدعی است که تحریم های غرب علیه روسیه از زمان حمله روسیه به اوکراین ضربه شدیدی به اقتصاد روسیه وارد کرده است.

یلن گفت که اقتصاد روسیه به وضوح در رکود است و پیش بینی ها نشان می دهد که اقتصاد روسیه 10 تا 15 درصد کوچک خواهد شد.

وزارت کار ایالات متحده در آخرین گزارش خود اعلام کرد که تورم در ایالات متحده در سال گذشته 8.5 درصد افزایش یافته است که بالاترین نرخ تورم در ایالات متحده در 40 سال گذشته است.

گزارش دولت ایالات متحده همچنین نشان می دهد که تورم در ماه فوریه تا مارس 1.2 درصد افزایش یافته است، در حالی که در ژانویه تا فوریه 0.8 درصد افزایش یافته است.

READ  وزرای داخله ایران و عمان اندر تهران صورت کردند

تورم در آمریکا برای اولین بار شامل افزایش قیمت بنزین در این کشور می شود که پس از جنگ اوکراین در 24 فوریه روند رو به رشدی را نشان داد.

بر اساس گزارش انجمن خودرو آمریکا، میانگین قیمت هر گالن (حدود 3.8 لیتر) بنزین در ایالات متحده در زمان انتشار 4.10 دلار بود که 43 درصد بیشتر از سال گذشته است. با این حال، قیمت سوخت در ایالات متحده در هفته های اخیر کاهش یافته است.

افزایش قیمت انرژی منجر به افزایش هزینه برای تامین کالاها و قطعات در ایالات متحده شده است که به نوبه خود به افزایش قیمت مصرف کننده کمک کرده است.

یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که 61 درصد از آمریکایی ها معتقدند سیاست های بایدن باعث افزایش تورم شده است و 83 درصد معتقدند که تورم یکی از مسائل مهم در انتخابات نوامبر کنگره بود.

یک نظرسنجی جدید توسط موسسه راسموسن نشان می دهد که از هر 10 رای دهنده بالقوه آمریکایی، حدود 9 نفر نگران افزایش تورم هستند و از هر پنج رای دهنده، 4 نفر معتقدند که تورم مشکل بزرگی در انتخابات میان دوره ای کنگره در نوامبر خواهد بود.

به گزارش CNN News USA، این نظرسنجی همچنین نشان داد که اکثریت (60 درصد) رأی دهندگان می گویند سیاست های دولت بایدن باعث افزایش تورم در این کشور شده است و 11 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که سیاست های دولت آمریکا. کاهش تورم 25 درصد دیگر می گویند این سیاست ها تفاوت چندانی ایجاد نمی کند.

87 درصد از رای دهندگان گفتند که درباره تورم «بسیار نگران» هستند، 62 درصد گفته اند که «تا حدودی نگران» هستند و 25 درصد نیز گفته اند که درباره تورم «کمی نگران» هستند.

به طور مشابه، 83 درصد از رای دهندگان می گویند تورم موضوع بسیار مهمی در انتخابات آتی کنگره خواهد بود. 60 درصد نیز معتقدند که این موضوع تا حدودی مهم است و 23 درصد معتقدند که تورم در انتخابات آتی کنگره اهمیت چندانی نخواهد داشت.

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا