اطلاع رسانی وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها/تردد نیمه بار در دو محور


سرهنگ احمد شیرانی با بیان اینکه مقایسه تردد بین استانی در نوروز 1402 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش را نشان می دهد، گفت: بیشترین تعداد خودرو از استان های تهران و البرز خارج شده و بیشترین خودرو وارد مازندران شده است. ، استان های گیلان و مرکزی.

وی همچنین در تشریح آمار تصادفات بیان کرد: آمار تصادفات در روزهای ابتدایی اجرای طرح نگران کننده بود، اما با همکاری و همراهی مردم و رسانه ها به ویژه رسانه ملی شاهد کاهش تصادفات هستیم و شاهد کاهش تصادفات هستیم. امیدوارم در عید نوروز تا انتها ادامه داشته باشد.

به گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجهه، بیشترین تصادفات منجر به فوت در جاده های استان های خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و سمنان و کمترین تصادفات در جاده های استان های خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و سمنان رخ داده است. جاده های استان های چهارمحال بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان.

شیرانی بیشترین علت تصادفات را عدم توجه به جلو، انحراف و تخطی به چپ ناشی از عجله و شتاب در هنگام رانندگی برای سبقت غیرمجاز عنوان کرد و گفت: ناتوانی در رانندگی کنترل وسیله نقلیه به دلیل خستگی و خواب آلودگی و اصرار رانندگان برای ادامه رانندگی بدون استراحت و توقف و سرعت غیرمجاز یکی از عوامل اصلی تصادفات دو روز اخیر است.

وی با بیان اینکه بیشترین تصادفات بین ساعت 12 تا 20 رخ داده است، گفت: ساعات اوج تردد بین 16 تا 17 و کمترین تردد بین ساعت 4 تا 17 بوده است.

READ  128 گونه در معرض خطر انقراض هستند

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فرجا همچنین در خصوص وضعیت ترافیکی جاده ها توضیح داد و افزود: ترافیک نیمه سنگین در محور چالوس، مسیر (جنوب به شمال) شهرستانک به نساء و پل زنگوله به سیاه بیشه و جاده مسیر (از شمال در جنوب) بین میانک و سیاه بیشه – در بزرگراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) محدوده شهرستانک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده و بقیه محورها دارای بار ترافیکی روان هستند. و تمامی راه های مواصلاتی اصلی کشور باز است.

شیرانی درباره آخرین وضعیت جوی زنبورها نیز گفت: در برخی از زنبورهای استان های مازندران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کرمان، همدان و کرمانشاه بارش باران گزارش شد.

بیشتر بخوانید:

کیفیت هوای تهران “قابل قبول” است!

ورود سامانه بارشی به کشور/برخاستن گرد و خاک در این استان ها

35236


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا