استاد کریمخانی خدمت بزرگی به معارف معارف رضوی و حسینی کرده است.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمدحسین فیضی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مراسم تشییع پیکر استاد محمدعلی کریمانی که با حضور تنی چند از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی، مردم متدین و هنردوست برگزار شد. قزوین و تنی چند از شخصیت های ملی و مذهبی از جمله حسن سلطانی مجری و پژوهشگر حوزه دینی و استاد محمد اصفهانی خواننده و دوستدار استاد کریمخانی در سالن همایش های دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین نشستی برگزار کردند. . من نمی دانستم این استاد اهل استان قزوین است.

وی افزود: استاد کریمهانی در طول سالیان ارائه و نشر معارف اهل بیت خدمت بزرگی در تعمیق و شناخت معارف رضوی و حسینی کرده است.

این مسئول تصریح کرد: مهمترین ویژگی مرحوم کریمخانی اخلاص و تواضع بود و این هنرمند فقید همواره تلاش می کرد بهترین کار خود را در راه اهل بیت ارائه دهد.

فیضی بیان کرد: امیدواریم این جشن بتواند بخش کوچکی از زحمات و خدمات بسیار ایشان را جبران کند و همچنین بتوانیم هنرمندان بیشتری در عرصه هنرهای آیینی در شهر و دیار خود داشته باشیم و آستان اهل بیت را عرضه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: نام کریمخانی با آهنگ «آمدم ای شاه مرا حفظ کن» و با بسیاری از ترانه های دیگر که در یاد و خاطره حضرت اباعبدالله (ع) سروده شده، گره خورده است. خداوند بر درجات این هنرمند فقید بیفزاید و مقامش را بالا ببرد.

لازم به ذکر است در این برنامه محمد اصفهانی به اجرای نمایش و تقدیم به روح بزرگ استاد کریمخانی و بیان خاطراتی از بازی های این هنرمند در صحنه کشور پرداخت.

READ  ادامه روند مرمت پل دزفول ساسانی

محمدعلی کریمخانی واعظ و خواننده ایرانی، متولد 1329 در شهر نرجه استان قزوین، شامگاه 9 خرداد 1401 بر اثر بیماری در سن 72 سالگی درگذشت.

46


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا