از شرایط بهره‌مندی از وام اشتغالزایی زنان سرپرست‌ خانوار با خبر شوید


مصوبه ستاد ملی زنان و خانواده تحت عنوان «طرح تسهیل ضمانت وام خرد بانکی به زنان سرپرست خانوار دهک های درآمدی یکم تا پنجم»، معرفی ضامن یا ضامنانی به بانک است که معمولاً یکی از موانع در راه دریافت تسهیلات بانکی حائز اهمیت است.

معاون وقت و امور خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد: با توجه به لزوم توانمندسازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار برای تامین معیشت خانواده، رسیدگی به این معضل به ویژه در حوزه وام اشتغال خرد ضروری است.

در این راستا معاونت زنان و خانواده، یکی از دغدغه های مهم را رفع موانع دسترسی به اعتبار برای اشتغال زنان سرپرست خانوار به ویژه اقشار کم برخوردار دانست.

بر این اساس دبیرخانه ستاد ملی زنان و خانواده اولین جلسه این ستاد را در دولت سیزدهم تصویب کرد و مقرر شد با همکاری وزارت تعاون، سرمایه گذاری تعاون، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده منصوب شود. کارگران صندوق و بانک رفاه امکان صدور ضمانت نامه دریافت تسهیلات اشتغال خرد تا سقف 1000 میلیون ریال را برای زنان سرپرست خانوار فراهم می کنند.

بر اساس این گزارش، شرایط بهره مندی از صندوق ضمانت اعتبارات خرد زنان سرپرست خانوار به شرح زیر است:

الف) در دهک 1 تا 5 درآمدی باشد.

ب) توسط سازمان ها و مؤسسات تسهیل کننده اشتغال خرد از قبیل ستاد ساماندهی اشتغال در منزل، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد برکت، بنیاد مصطفان یا مؤسسات مشابه یکی از بانک های عامل از جمله: ملی، تعاونی. توسعه، رفاه کارگران، صندوق کارآفرینی امید و بانک پست معرفی شدند.

ج) عدم توانایی وام گیرنده در ارائه ضامن به بانک توسط مؤسسه اعطا کننده تسهیلات و بانک ضامن آن تشخیص داده شده باشد.

READ  بازار میوه در مسیر کاهش قیمت/ قیمت زردآلو، گیلاس، توت فرنگی، موز و گوجه سبز را ببینید

زنان سرپرست خانوار واجد شرایط فوق پس از معرفی توسط نهادهای تسهیل کننده اشتغال به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، جهت تکمیل مراحل صدور ضمانت نامه توسط این معاونت به صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون معرفی می شوند.

معاونت زنان و خانواده مفتخر است که با این مصوبه به یکی از مهمترین خواسته های مردم در دور اول سفرهای استانی ریاست جمهوری پاسخ داده است و امید است این اقدام گامی در جهت تحقق باشد. ماده 80 قانون برنامه توسعه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار محسوب می شود.

مشاهده اطلاعات بیشتر:

220 46


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا