از دانشمندان چینی و روسی آقای زاکانی بپرسید!


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،

در همین رابطه، کاظم کوکرم، گزارشگر علمی و سردبیر سابق مجله نجوم به خبرآنلاین گفت: ناسا به عنوان سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، نهاد مقدسی نیست که بتوانیم بگوییم هر چیزی که منتشر می کند، لزوماً درست است. “در اصل، ما نمی‌توانیم هیچ اظهارنظر علمی را بدون تجزیه و تحلیل داده‌های آن بپذیریم. اما خوبی اطلاعات ناسا این است که می‌توان آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرد. همه چیزهایی که مشاهده می‌کنند در قالب مقالات علمی منتشر می‌شود و قابل بررسی است. جامعه آنچه را که در دنیای امروز می یابد معتبر می داند. برای صحت ادعایی که ناسا یا هر سازمان دیگری علیه ایران، چین، روسیه یا هر نهاد دیگری منتشر کرده است، کافی است مقالات علمی مانند Google Scholar یا Science را جستجو کنید. دایرکت یا جاهای مشابه دیگری برای آن‌ها. بیایید نگاه کنیم، به این ترتیب با مطالعه مقالات و واکنش‌های نهادهای علمی مستقل می‌توان متوجه صحت یا عدم صحت این ادعاها شد.»

با عرض پوزش برای واژه دروغگوی ناسا شهردار تهران می گوید: «آنچه که آقای زاکانی احتمالاً به عنوان دروغ ناسا به آن اشاره کرده است، احتمالاً به دلیل ذکر ادعاهایی مانند مأموریت شاتل فضایی آپولو است. همان شایعه قدیمی که می گوید این عملیات هرگز انجام نشده و یک ماموریت ساختگی بوده است. اگر بر اساس این استدلال، ناسا را ​​دروغگو نامیدند، با یک جستجوی ساده می توان مقالات و یافته های زیادی را نه تنها به خود ناسا، بلکه به محققان چینی و ژاپنی که چنین عملیاتی را تأیید کردند، یافت. آنها دستاوردهای علمی این مأموریت را مورد مطالعه قرار دادند و نتایج در آن موجود است. بنابراین، بدون هیچ گونه جانبداری، کافی است ببینیم جامعه علمی چه تعصبی نسبت به سازمانی دارد که در زمینه علم نیز تحقیق می کند.»

READ  طرح تبادل ساعت کار ادارات تهران تصویب شد

این روزنامه نگار علمی خطاب به شهردار تهران گفت: اگر آقای زاکانی هیچ تجربه ای در زمینه فضا ندارد، با وجود اینکه سطح دانش من در حد یک روزنامه نگار علمی است، برای مشاهده واکنش های علمی در حوزه فضا کافی است. درباره تحقیقات ناسا یا یافته های آنها از جمله تصاویر منتشر شده از وجود منبع گاز متان بر فراز کوه آراد. آنچه کارشناسان می گویند. همانطور که کارشناسان محلی ما ممکن است به دلیل مسائل مختلف ابهامی داشته باشند، می توانند نظر کارشناسان را جویا شوند. کشورهایی مانند چین، روسیه و کارشناسان کشورهای مورد اعتماد آنها.”

4141


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا