ارشادی: شیرین ابوعقلی یکی از قربانیان انفعال جهان در برابر تروریسم اسرائیل است.

به گزارش خبرآنلاین، زهرا ارشادی در جلسه شورای امنیت درباره فرمول آریا برای حمایت از خبرنگاران در درگیری های مسلحانه صحبت کرد.

وی با اشاره به شهادت شیرین ابواکلا، خبرنگار شبکه الجزیره رژیم صهیونیستی، گفت: این روزها شاهد جنایت فجیع دیگری از سوی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین هستیم. شیرین ابواکلا روزنامه نگار کهنه کار فلسطینی به دست نیروهای اشغالگر در جنین در فلسطین اشغالی با خونسردی به شهادت رسید. او صدایی شجاع برای مردم خود و نماد ملی حقیقت و پایداری در برابر اشغال ظالمانه و بی عدالتی بود که مردم فلسطین برای مدت طولانی متحمل شده اند.

نماینده کشورمان در این نشست تاکید کرد: ترور شیرین ابواکله توسط رژیم صهیونیستی بخشی از جنگ طولانی و آزار و اذیت، ارعاب و خشونت علیه خبرنگارانی است که با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم علیه فلسطینی ها نقض جدی موازین بین المللی هستند. قانون، قوانین و مقررات.

نماینده ایران تاکید کرد: شیرین ابواکلا یکی دیگر از قربانیان انفعال جامعه جهانی در برابر جنایات جنگی و تروریسم مستمر اسرائیل علیه مردم فلسطین است.

ارشادی افزود: ما از سازمان ملل به ویژه شورای امنیت می خواهیم که به تجاوزات و معافیت از مجازات رژیم اسرائیل پایان دهد، حمایت از مردم فلسطین را تضمین کند و اقداماتی را برای پاسخگویی این رژیم برای اکثر جنایات بین المللی خود انجام دهد. “در سرتاسر جهان اقدام فوری انجام دهید.

نماینده ایران بر اهمیت حمایت از غیرنظامیان اعم از روزنامه نگاران، متخصصان رسانه ها و پرسنل مرتبط در حفاظت از غیرنظامیان در درگیری های مسلحانه تاکید کرد و گفت که همه طرف های درگیری مسلحانه باید به طور کامل به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی برای حمایت از غیرنظامیان در منطقه پایبند باشند. درگیری مسلحانه، درگیری، از جمله روزنامه نگاران.

READ  واکنش اسرائیل به گزارش سازمان ملل درباره الجزیره

وی گفت: متأسفانه تشدید خشونت، ارعاب و آزار خبرنگاران در جریان درگیری های مسلحانه در بسیاری از نقاط جهان، به ویژه حملات عمدی که قوانین بین المللی بشردوستانه را نقض می کند، به اوج خود رسیده است. در همین حال، مصونیت از مجازات جنایات جنگی علیه خبرنگاران در جریان درگیری‌های مسلحانه، تهدیدی جدی برای امنیت و حفاظت از آنها است. در این راستا، ما بر ضرورت تشدید اقدامات سازمان ملل برای حمایت از روزنامه نگاران و اطمینان از پاسخگویی در قبال جنایات ارتکابی علیه آنها در چارچوب درگیری های مسلحانه تاکید می کنیم.

ما مجدداً موضع قاطع خود را تأیید می کنیم که مسائل حقوق بشر، از جمله حمایت از خبرنگاران، مسئولیت مجمع عمومی و سایر نهادهای ذیربط سازمان ملل است و شورای امنیت تنها در صورتی باید به این موضوع رسیدگی کند که مستقیماً به آن مربوط باشد.» نتیجه گیری. مربوط به حفظ صلح و امنیت بین المللی است.

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا