ادویه ای که اثر آنتی هیستامینی دارد. بهترین آنتی هیستامین های طبیعی


اکثر افراد با نام یک داروی آنتی هیستامین آشنا هستند و احتمالاً بسیاری از ما به دلایلی مانند سرماخوردگی، آبریزش بینی یا آلرژی های مختلف با تجویز پزشک یا بدون تجویز پزشک از این دارو استفاده کرده ایم. نام این دارو ترکیبی از دو کلمه «آنتی» به معنای ضد و «هیستامین» که نوعی ترکیب آلرژی زا است، می باشد. کارکرد خود را نیز بیان می کند.

علاوه بر داروهای آنتی هیستامین، گیاهان و میوه هایی نیز وجود دارند که عملکرد داروهای آنتی هیستامین را دارند و می توان از آنها به عنوان جایگزینی برای این نوع داروها استفاده کرد. مهمترین آنتی هیستامین های طبیعی عبارتند از:

1. گزنه: گزنه که معمولاً به عنوان چای مصرف می شود، یک آنتی هیستامین قوی و تثبیت کننده مغز است.

2. آویشن: آویشن یک گیاه دارویی غنی از مواد مغذی با سطوح بالای ویتامین C است که با فلاونوئیدها ترکیب می شود و به سلول های مغز می رسد. همچنین دارای فواید ضد میکروبی است.

3. ترخون: ترخون بوی مطبوعی دارد و یکی از بالاترین منابع غذایی آنتی اکسیدانی در بین گیاهان دارویی محسوب می شود. یک مطالعه نشان می دهد که این سیستم سلول های مغز را تثبیت می کند.

4. بابونه: بابونه اغلب به عنوان چای استفاده می شود. گلهای تازه موجود است، گلهای خشک ترجیح داده می شوند. یک مطالعه نشان می دهد که بابونه از آزاد شدن هیستامین از سلول های مغز جلوگیری می کند.

5. ریحان: ریحان شیرینی طبیعی دارد; همچنین یک آداپتوژن با خواص ضد آنافیلاکتیک، آنتی هیستامینیک و ثابت شده ثبات سلول های مغزی است.

READ  باران جسد مرد جوان را از زمین بیرون کشید

6. نعناع فلفلی: گفته شده است که فلاونوئیدهای موجود در نعناع فلفلی اثر مهاری قوی بر روی هیستامین های آزاد شده توسط سلول های مغز دارند. به ویژه برای آلرژی موثر است.

7. زردچوبه: زردچوبه ادویه ای است که رنگ غذا را تقویت می کند. این ادویه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است. یک مطالعه نشان داد که این ادویه فعالیت سلول های مغز را نیز سرکوب می کند.

8. دانه و روغن زیره سیاه: طعم آن کمی تند و شبیه پونه کوهی است. به عنوان یک آنتی هیستامین و آنتی اکسیدان عمل می کند و از پوشش معده محافظت می کند. همچنین می توان از دانه یا روغن آن استفاده کرد.

9. سبوس برنج سیاه: اعتقاد بر این است که برنج سیاه فواید زیادی دارد. محققان دریافته اند که رژیم غذایی حاوی برنج سیاه التهاب را کاهش می دهد و از ترشح هیستامین جلوگیری می کند.

10. جوانه نخود فرنگی: جوانه نخود حاوی سطوح بالایی از دیامین اکسیداز (آنزیمی که هیستامین اضافی سلولی را تجزیه می کند) است. همه خانواده های حبوبات دارای DAO هستند. اما این ماده به ویژه در نخود، عدس و جوانه های آنها زیاد است.

11. پیاز: پیاز بسیار مغذی است و حاوی پروبیوتیک است. پیاز در جلوگیری از آزاد شدن هیستامین، تثبیت سلول های مغز و حتی کاهش سطح هیستامین اضافی در پلاسمای خون موثر است.

12. سیر: سیر مانند پیاز بسیار مقوی و سرشار از آنتی اکسیدان است و برای جلوگیری از آزاد شدن هیستامین از سلول های مغز استفاده می شود.

READ  خط تولید واکسن کوپارس تعطیل شد

13. انار: انار می تواند در بند آوردن آبریزش بینی موثر باشد. این میوه حاوی پلی فنول هایی مانند تانن و آنتوسیانین است و آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سبز دارد. مطالعات نشان می دهد که انار به عنوان یک تثبیت کننده سلول های مغز عمل می کند.

14. هلو: هلو میوه ای شیرین و آبدار تابستانی است. یک مطالعه نشان می دهد که از التهاب ناشی از آلرژی های سلولی نیز جلوگیری می کند.

15. سیب: سیب از نظر هیچ نوع ماده مغذی غنی نیست، اما سرشار از فلاونوئیدها و پلی فنول ها است و آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سبز دارد. یک مطالعه نشان می دهد که این میوه هیستامین را از سلول های مغز آزاد می کند.

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا