احمد مسعود: ما همراه با مردم، مخالفت با طالبان را انتخاب کرده ایم

مسعود به شبکه تلویزیونی آلمانی آرته گفت: پس از تسلط طالبان بر افغانستان، ما به همراه مردم آن کشور مخالفت با این گروه را برگزیدیم.

مسعود گفت که طالبان به دختران اجازه تحصیل به مکتب را نمی دهند و مردم را از ابتدایی ترین حقوق شان محروم می کنند، افزود که طالبان به دنبال حکومت با زور و سرکوب هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر جبهه مقاومت 3000 نیرو دارد که بیشتر آنها سربازان سابق دولت و همچنین داوطلبانی هستند که به دنبال مخالفت با طالبان هستند و در نظر داریم به مرور زمان بر تعداد نیروها بیافزاییم.

مسعود در پاسخ به این سوال که کدام طرف از این مقاومت حمایت می کند، گفت: ما از هیچ کشوری حمایت نمی کنیم و حمایت های ارائه شده در افغانستان توسط گروه های مختلف صورت می گیرد و ما برای آزادی و دموکراسی در این کشور مبارزه می کنیم.

وی گفت: در آغاز مقاومت، هیئت با ما و طالبان ملاقات کرد و پیام ما به طالبان روشن بود و به این گروه گفتیم که ما خواهان جنگ جدید در افغانستان نیستیم و بیایید در مورد صلح صحبت کنیم. . .

مسعود گفت: ما هنوز پیام روشنی برای طالبان داریم و اکنون زمان آشتی ملی و صلح است و اگر شرایط برای مشارکت مردم در آینده افغانستان فراهم باشد، بحران در آن کشور می تواند پایان یابد. ”

وی افزود: باید یک حکومت فراگیر از طریق انتخابات وجود داشته باشد و اگر مردم افغانستان می خواهند طالبان باقی بمانند، ما به تصمیم آنها احترام می گذاریم و مطالبات خود را از نظر سیاسی پیگیری می کنیم، اما اگر طالبان اجازه ندهند، چاره ای جز این نیست. ” او گفت. هیچ مقاومتی وجود ندارد.

READ  تیراندازی در مرکز پایتخت انگلیس؛ 4 نفر مجروح شدند

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا