احتمال زنده ماندن / مردم کافه پایین پایتخت با خانواده هایشان ارتباط برقرار کرده اند

رویدادهای گودرزی: ساختمان پایتخت آبادان دیروز تقریباً مانند حادثه ساختمان پلاسکو ریزش کرد و هم اکنون 11 نفر در این حادثه جان خود را از دست داده اند، آماری که می تواند افزایش یابد و تعدادی مجروح به صورت سرپایی و برخی دیگر در بیمارستان های آبادان بستری شده اند. اما به گفته حاضران در محل، برخی از خرابه های زیر بنا هنوز زنده هستند.

«تا ساعت 6 صبح امروز با حضور وزیر کشور جناب آقای محسن رضایی و مدیریت بحران کل کشور در صحنه بودم. تصمیم بر این شد که اکنون می توان آن را در شرایط پایدار نگه داشت تا امدادگران بتوانند با خیال راحت تر آوارها را خارج کنند و مجروحان بتوانند از زیر آوار خارج شوند، زیرا این ساختمان 10 طبقه است و حتی حرکت می کند، خطر بالایی دارد. با باد . »

وی ادامه داد: گروه های مختلف به طور همزمان برای آواربرداری و مقاوم سازی سازه تلاش می کنند. امیدواریم از امروز گروه های حمایتی فقط در قسمت خرابه های اخوان فعالیت کنند. خطر کار در محل بسیار زیاد است تخریب تا شعاع صد متر خسارت زیادی به همراه خواهد داشت، بنابراین در اقدامی که باید انجام شود باید بسیار دقت شود. «البته بقیه سازه به سمت مرکز ساختمان شیب دار است و باید امیدوار بود که در صورت ریزش آسیب کمتری به آن وارد شود. با این حال، هیچ چیز قابل پیش بینی نیست، بنابراین تمام املاک در شعاع 200 متری تخلیه شده اند.

احتمال زنده ماندن / مردم کافه پایین پایتخت با خانواده هایشان ارتباط برقرار کرده اند

افراد زنده از طبقات پایین

فرج در پاسخ به سوالی درباره افرادی که در طبقه بالا قفل شده اند، گفت: دیشب متوجه شدیم که در زیرزمینی که کافه وجود دارد، عده ای هنوز زنده هستند. به محض اینکه متوجه شدیم اقدام به اقدام کرده ایم، درخواست آب و مشکلات تنفسی داشتند که امدادگران با اقدامات تخریبی اقدام کردند اما امکان دخالت وجود ندارد زیرا هر اقدامی می تواند منجر به ریزش سازه شود. امیدواریم با ادامه عملیات و تثبیت ساختار آنها از زیر آوار خارج شوند.»

READ  زمین لرزه خراسان رضوی را لرزاند / جزئیات

مدیرعامل منطقه آزاد اروند در پاسخ به این سوال که آیا مدیر ساختمان در بین کشته شدگان است یا خیر، گفت: در ابتدا گزارش شده بود که وی دستگیر شده است اما حدود سه بامداد شواهد نشان می داد که وی در ساختمان بوده زیرا فردی قابل اعتماد است. به شهادت پرسنل که به ما گفتند در زمان حادثه در ساختمان بوده خانواده و بستگانش از او بی اطلاع بوده و طبق شواهد وی زیر آوار جان خود را از دست داده اند: «آنها دفتر خود را به این شهر منتقل کردند. همان ساختمانی که دفترشان تخریب شد.»

فرج در خصوص هشدارهای قبلی درباره ناامنی ساختمان گفت: به نظر می رسد درگیری هایی بین سازمان نظام مهندسی آبادان و شهرداری و مالک ساختمان وجود داشته است. آنچه در این گزارش کاملاً مشخص است، اما اینکه آیا اقدامات ایمنی انجام شده است یا خیر، ما در حال حاضر نمی دانیم، ممکن است مالک اقدام کرده باشد.

وی در پایان به خبر دستگیری شهردار آبادان گفت: شهردار آبادان روز حادثه در محل حضور داشت اما به دلیل عصبانیت مردم با وی درگیری رخ داد. و او را کتک زدند “آنها آنجا هستند تا اتفاق دیگری نیفتد.”

47233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا