اجساد غیرنظامیان در بوچا و ادامه دکترین وحشتناک کرملین در دهه 1940

به گزارش خبرآنلاین، استفن کالیسون در تحلیلی از شبکه سی ان ان نوشت که اجساد در خیابان های بوچا ریشه در همان انگیزه های وحشیانه ای دارند که بمباران شهرها و بیمارستان ها، ساختمان های آپارتمانی و پناهگاه ها در عملیات هایی که برای محو کردن اوکراین از روی نقشه طراحی شده است.

به گفته کالینسون، وقتی هفته گذشته بایدن پوتین را قصاب خواند، ناآرامی در رسانه ها به وجود آمد، اما اکنون اختلاف نظر فرضی او بر سر تغییر رژیم در روسیه کمرنگ شده است.

به گفته کالیسون، صحنه های غم انگیز با اجساد و گورهای دسته جمعی غیرنظامیان کشته شده در اوکراین که در جریان عقب نشینی نیروهای روسی از منطقه کیف کشف شد، جهان را به شدیدترین خشم بشریت سوق می دهد.

بعید است که چنین فیلم‌های ترسناکی نماد نقطه عطفی در جنگ باشند، تسریع کنش غرب و تعامل دیپلماتیک، که درگیری علیه روسیه را تشدید می‌کند.

به گفته این تحلیلگر، تنها راه ممکن برای تامین امنیت غیرنظامیان اوکراینی جنگ با قدرت های غربی یا توقف ناگهانی حمله پوتین توسط پوتین است.

البته، هیچ کدام از این دو اتفاق نمی افتد و غرب محدودیت هایی را برای جلوگیری از رویارویی مستقیم با کشوری با سلاح هسته ای اعمال کرده است و رهبر روسیه گفت که برای غیرنظامیان کم هزینه است تا به اهداف خود عمل کنند. چنین خشونتی غیرقابل تصور است.

اجساد غیرنظامیان در خیابان های بوچا که ظاهراً با اعدام های تصادفی کشته شده اند، توئیت ها و نظرات تکان دهنده ای را از سوی رهبران جهان برانگیخته است.

READ  آتش نشانان مسلمان و یهودی در واشنگتن دی سی نباید ریش بگذارند!

اما این صحنه های وحشتناک نباید کسانی را که با تاکتیک های وحشیانه پوتین آشنا هستند شوکه کند.

اینها پیامدهای اجتناب ناپذیر تهاجم شرورانه و غیرقانونی یک کشور مستقل، واکنش شدید ارتش شکست خورده روسیه که انتظار چنین حمایتی را نداشت و دکترین های وحشتناک کرملین است که منجر به کشتار در چچن و سوریه شد.

اینها مسیرهایی از دهه 1940 تا جنگ کامل است که 20 سال پس از آغاز قرن بیست و یکم دوباره شاهد آن هستیم.

5656


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا