آیفون ۱۳ پرو از آیفون ۱۴ معمولی هم ضعیف‌تر است!


مدیر ارشد طراحی آیفون در اپل معتقد است که نسخه پایه آیفون 14 قدرتمندتر از آیفون 13 پرو خواهد بود. در حالی که هر دو گوشی مورد بحث از تراشه های A15 استفاده می کنند.

این اظهار نظر در مصاحبه ای صورت گرفته است؛ مصاحبه ای که در آن طراح ارشد آیفون از تمام مزیت های نسل جدید آیفون نسبت به نسل قبل صحبت می کند.

مقایسه سریع دو نسل گذشته آیفون اپل

اپل همیشه تمامی محصولات سری گوشی های خود را به یک تراشه مجهز کرده است. بنابراین از نسخه مینی آیفون گرفته تا پرو مکس از نظر قدرت پردازشی در یک سطح بودند و تفاوت ها تنها به قابلیت های دوربین و موارد دیگر محدود می شد.

این روند در سال گذشته تغییر کرد و اپل از تراشه های قدرتمندتر A16 در مدل های iPhone 14 Pro و Pro Max استفاده کرد. در حالی که مدل های معمولی و پلاس به همان تراشه های A15 استفاده شده در سری آیفون 13 مجهز بودند.

بلافاصله پس از عرضه نسل آیفون 2022، بررسی های گسترده ای در مورد تفاوت های آنها انجام شد. نتیجه این بود که تراشه های A16 واقعاً قدرتمندتر از چیپست های A15 نبودند. همانطور که بسیاری از مردم فکر می کردند، این چیپست ها واقعا باید A15+ نامیده شوند!

در عین حال، ادعای جدید طراح ارشد اپل نشان می دهد که حتی تراشه A15 امسال عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

چرا آیفون 14 از آیفون 13 پرو قدرتمندتر است؟

ریچارد دین، طراح ارشد آیفون اپل، اخیراً در مصاحبه ای با The Sydney Morning Herald گفته است که دلیل عملکرد بهتر مدل های جدید آیفون در مقایسه با مدل های قبلی آیفون ملاحظات حرارتی و انتقال حرارت بهتر آنهاست.

READ  گوگل به کمک درمان سرطان سینه آمد!

وی در این مصاحبه اعلام کرد که طراحی نسل جدید آیفون دستخوش تغییرات مهمی شده است; بنابراین در حال حاضر یک ساختار آلومینیومی مرکزی به عنوان یک سیستم انتقال حرارت عمل می کند و باعث دفع بهتر گرما از سطح می شود.

سایر مزایای آیفون 14 نسبت به آیفون 13

در ادامه این مصاحبه، طراح ارشد اپل به چند دلیل دیگر نیز برای ارتقا از آیفون 13 به آیفون 14 اشاره کرد.

وی در این رابطه گفت: اگرچه ممکن است سری آیفون 13 و آیفون 14 در نگاه اول کاملاً شبیه یکدیگر به نظر برسند، اما نسل جدید دستخوش تغییرات طراحی قابل توجهی شده است. البته ممکن است مزایای این طراحی جدید در ابتدا چندان مشهود نباشد. اما وزن کمتر، قابلیت تعمیر ارزان تر، سریع تر و آسان تر، در کنار عمر باتری بیشتر از مهم ترین مزیت های آیفون های جدید نسبت به نسل قبل است.

علاوه بر این، تیم طراحی آیفون ۱۴ توانست از سنسور دوربین بزرگتری استفاده کند که عملکرد آن در نور شب نسبت به قبل به طور قابل توجهی بهبود یافته است. علاوه بر این، اضافه شدن سنسور جدید نور محیط نیز یکی دیگر از پیشرفت های نسل جدید آیفون نسبت به نسل قبل است.

دینا همچنین خاطرنشان کرد که برای اولین بار آیفون 14 از برد منطقی اصلی فشرده تری استفاده می کند که باعث می شود قسمت های داخلی این گوشی ها در فضای کوچک تری قرار گرفته و آنها را بسیار بهتر و سریع تر تعمیر کنند.

لازم به ذکر است که در تمامی آیفون های اخیر برای دسترسی به برد مدار دستگاه و قطعات داخلی آن، حذف صفحه نمایش دستگاه ضروری است. با این حال، در آیفون 14، می توانید با برداشتن قاب شیشه ای پشتی، به برد مدار و قطعات داخلی دستگاه دسترسی داشته باشید. این اتفاق باعث شده است که تعمیر آیفون 14 بسیار راحت تر از قبل شود و هزینه تعمیر تقریباً نصف شده است.

READ  این هدفون را در گوش بذارید تا خواب راحتی داشته باشید‍!

5858


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا