آیا اطلاعات چالش جدی یارانه/دهک خانواده به روز شده است؟

محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که اطلاعات بانک اطلاعاتی بهزیستی ایران مربوط به 9 سال پیش بوده و بر اساس این اطلاعات یارانه ها حذف شده است. احمد میدری کارمند این پایگاه در دولت حسن روحانی نظر دیگری دارد و بر به روز رسانی مستمر اطلاعات این پایگاه تاکید دارد.

احمد میدری در گفت و گو با اعتمادآنلاین درباره بیانیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعلی اظهار داشت: من هم این خبر را دیدم اما فکر می کنم مشکل به روز رسانی اطلاعات این بانک به درستی منعکس نشده است، زیرا اطلاعات موجود است. در پایگاه بهزیستی به طور مداوم به روز می شود و بخشی از این اطلاعات روزانه، برخی ماهانه و تمامی عناصر آن حداکثر هر شش ماه یکبار به روز می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در سال 2018 بیش از پنج میلیون معترض کارت شناسایی اقتصادی خود را نشان دادند و هیچکس ادعا نکرد که این اطلاعات قدیمی است مانند وضعیت شغلی، ماشین، مسافرت یا حساب های بانکی، اما اکثر آنها گفتند که در این شرایط، ما هستیم ما سه دهم از بالا نیستیم.

ساختار خانواده ثبت نام کنندگان در سال 2014 به صورت ماهانه به روز می شود

ثبت نام جدید یارانه شامل کسانی می شود که در سال 1392 ثبت نام نکرده اند

میدری در اثبات ادعای خود مبنی بر به روز رسانی مستمر اطلاعات پایگاه بهزیستی ایران گفت: به موقع بودن اطلاعات پایگاه بهزیستی نه تنها توسط معترضان ضد یارانه ای، بلکه از سوی سازمان بازرسی قضایی و سازمان اطلاعات نیز تایید شده است. فن‌آوری‌های وزارت ارتباطات و همچنین نمایندگان مجلس نیز بارها درخواست تجدیدنظر داده‌اند و با نمونه‌برداری مختلف صحت اطلاعات مورد بررسی قرار گرفته است.

READ  منصوری دست ساز جدید / یکی از قدرتمندترین مرسدس بنزهای تاریخ

وی در پاسخ به این سوال که چرا می گوید ثبت نام به زودی شروع می شود و اطلاعات به روز می شود؟ وی همچنین گفت: احتمالاً هدف ثبت نام کسانی است که در سال 1392 ثبت نام نکرده اند.

وی ادامه داد: ساختار خانواده ثبت نام شدگان در سال 1392 به صورت ماهانه به روز می شود. یعنی هر ماه در ایران بیش از یکصد هزار نفر متولد می شوند، حدود 30 هزار نفر می میرند و حدود 50 هزار ازدواج و طلاق اتفاق می افتد و تمام این اطلاعات در مورد ساختار خانواده به پایگاه اجتماعی ایران ارسال می شود. تاخیر یک تا سه ماه

میدری خاطرنشان کرد: ثبت نام جدید احتمالاً برای کسانی است که به دلایلی در سال 1392 ثبت نام نکرده و اکنون یارانه می خواهند این کار قرار بود در سال 1398 انجام شود اما به دلیل کرونا و به دستور ستاد ملی انجام نشد. مبارزه با ویروس کرونا.

بیشتر بخوانید:

220


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا