آمریکا به شهروندان خود هشدار داد که به اوکراین سفر نکنند

در همین حال، وزارت خارجه آمریکا اواخر دیروز در بیانیه ای اعلام کرد که حملات روسیه به زیرساخت های غیرنظامی در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، این اولین بار است که دولت آمریکا نسبت به هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و ساختمان های دولتی هشدار می دهد.

وزارت خارجه ایالات متحده ضمن هشدار نسبت به سفر شهروندان آمریکایی، گفت که جنگ در اوکراین بی ثبات است و می تواند بدتر شود.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که در نتیجه حمله موشکی روسیه به خارکف در هفته جاری ۱۹ نفر کشته شدند. روسیه 3500 موشک کروز به سمت اوکراین شلیک کرده است. شمارش تعداد حملات توپخانه روسیه علیه اوکراین آسان است.

این بیانیه هشدار وزارت خارجه آمریکا پس از آن صادر شد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت‌وگو درباره وضعیت پیرامون نیروگاه هسته‌ای زاپوریژژیا را ضروری می‌داند و برای مشارکت در ماموریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز آمادگی کرد.(آژانس بین المللی انرژی اتمی) وی تاکید کرد که اگر این کار از طریق مناطق تحت کنترل کیف به این نیروگاه انجام شود.

سفارت روسیه در واشنگتن نیز روز دوشنبه گفت که سفیر آناتولی آنتونوف در حالی که در وزارت امور خارجه ایالات متحده حضور داشت، با مقامات آمریکایی در مورد وضعیت متشنج پیرامون نیروگاه هسته ای زاپوروژیه گفتگو کرد..این وزارتخانه به سفیر روسیه توصیه کرده است که مقامات مسکو از تشدید تنش در اطراف نیروگاه زاپوروژیه خودداری کنند..

همزمان، وزارت امور خارجه روسیه آمادگی خود را برای هماهنگی لجستیکی سفر کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از نیروگاه اتمی زاپوریژژیا اعلام کرد. ایگور ویشنوتسکی معاون اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحات این وزارتخانه شب گذشته ضمن اعلام این موضوع یادآور شد: مقامات مسکو امیدوارند تدارکات و تمام جزئیات ماموریت بین المللی در نیروگاه اتمی زاپوریژژیا انجام شود. به ریاست «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاریخ آینده که بین طرفین توافق خواهد شد.

READ  لایحه فلج کردن اقتصاد روسیه در پارلمان آمریکا

به گفته وی، طرف روسی بسیار مطمئن است که حداقل در زمان آماده سازی این سفر و در جریان بازدید کارشناسان بین المللی از نیروگاه هسته ای زاپوروژیه، گلوله باران این منطقه متوقف خواهد شد.

نیروهای مسلح اوکراین به طور منظم به منطقه نیروگاه هسته ای Zaporozhye حمله می کنند. روز دوشنبه، به دلیل گلوله باران مستمر این تاسیسات توسط نیروهای مسلح اوکراین، کارکنان این نیروگاه به حداقل کاهش یافت و حضور باقیمانده کارکنان برای حفظ عملیات آن ضروری است.

دیروز سرویس مطبوعاتی کاخ سفید گزارش داد که در جریان گفتگوهای تلفنی اخیر جو بایدن – رئیس جمهور آمریکا، امانوئل ماکرون – رئیس جمهور فرانسه، بوریس جانسون – نخست وزیر انگلیس و اولاف شولز – صدراعظم آلمان، طرفین در این خصوص گفتگو کردند. نیاز به توقف تشدید تنش نظامی آنها در منطقه NPP Zaporozhye بحث کردند.

در همین حال خودروی «دریا دوگینا» دختر «الکساندر دوگین» فیلسوف و دانشمند علوم سیاسی روسی که از چهره های سرشناس نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است، صبح یکشنبه در یکی از بزرگراه های مسکو منفجر شد..

سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین شب گذشته اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با امضای فرمانی به داریا دوگین، دختر فیلسوف مشهور روسی الکساندر دوگین که در انفجار خودروی بمب گذاری شده جان باخت، نشان شجاعت اعطا کرد.

در فرمان پوتین که در وب‌سایت رسمی کرملین منتشر شده، آمده است: «داریا الکساندرونا دوگین به دلیل شجاعت و ایثار در انجام وظیفه صادقانه و حرفه‌ای خود به عنوان یک روزنامه‌نگار و در خدمت به مردم روسیه نشان شجاعت (پس از مرگ) اعطا خواهد شد. .

READ  دیدار نخست وزیر پاکستان با ابراهیم رئیسی در بازار مرزی را ببینید!

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که طرف روسی موضوع قتل وحشیانه داریا دوگین را در نشست بعدی شورای امنیت سازمان ملل در روز سه شنبه مطرح خواهد کرد..

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته دوشنبه اعلام کرد که پس از قتل “داریا دوگین” روزنامه نگار و کارشناس سیاسی در حومه مسکو، دولت آمریکا کشتار غیرنظامیان را محکوم می کند..

استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که این سازمان خواستار تحقیقات کامل برای مشخص شدن همه شرایط مربوط به قتل داریا دوگین، کارشناس سیاسی و روزنامه نگار روسی در حومه مسکو شده است..

310310


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا