آماده بازار ارز باشید/ سیگنال مهم برجامی برای دلالان دلار


جلسه استانداران و احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در میان معامله گران بازار ارز تهران مورد توجه قرار گرفت. برخی از تجار معتقدند در این نشست قطعنامه ای علیه ایران امضا خواهد شد.

سیگنال روسیه به بازار ارز ایران

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، با اشاره به نشست شورای حکام آژانس در روز دوشنبه، پیش بینی کرد که آژانس با مذاکرات دشواری روبرو خواهد شد.

پیش‌بینی‌های اولیانوف باعث شده است تا بازیگران ارز گمانه‌زنی کنند که تنش‌های فزاینده می‌تواند دستیابی به توافق هسته‌ای را دشوار کند و تقاضای محتاطانه‌ای را در بازار دلار ایجاد کند و دلار را در حالت آماده باش نگه دارد.

تقویت مداخله برای ایجاد بازار ارز

اما برخی از تجار به فرمان جدیدی از سران کشورها اشاره کردند که اختیارات ویژه ای به بانک مرکزی داده است. منابع آگاه گفتند سران قوا در جلسه اخیر به بانک مرکزی اجازه مداخله نامحدود در بازار دادند.

پیش از این علی صالح آبادی از افزایش اختیارات بانک مرکزی خبر داده بود. وی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: به بانک مرکزی اختیارات ارزی ویژه داده خواهد شد.

این خبر خرده فروشان را به فکر افزایش قدرت بازارساز انداخته است.افزایش ساعت کاری بازار متشکل به گفته برخی تحلیلگران به این معناست که بازارساز در بازار رسمی قصد دارد از طریق کانال های مجاز مبادلاتی عرضه خود را افزایش دهد.

223225


منبع

READ  بورس بالاخره مثبت شد - خبرآنلاین
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا