آخرین وضعیت بازار پوشاک شب عید/ قیمت‌ها چقدر تغییر کرد؟


مجید افتخاری با بیان اینکه رونق چندانی در بازار پوشاک در شب عید وجود ندارد، اظهار داشت: رکود نسبی در بازار پوشاک در شب عید حاکم است اما بازار حراج زمستانی با کاهش قیمت در حراج و بارش برف تا حدودی رونق گرفته است. سرما در ماه های اخیر

وی با بیان اینکه بازار شب عید سال گذشته نیز بازار خوبی نبود، اظهار داشت: قیمت لباس عید امسال نسبت به سال گذشته 30 تا 40 درصد افزایش داشته که کمتر از نرخ تورم است.

عضوهیئت مدیره اتحادیه نساجی و پوشاک ایران به برخی مشکلات در تامین مواد اولیه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه تخصیص ارز برای مواد اولیه مبهم است، برخی از تامین کنندگان مواد اولیه را نمی فروشند و یا به قیمتی می فروشند. امکان پذیر نیست با این قیمت و شرایط هیچ فعالیتی وجود ندارد. در واقع فعلا مشخص نیست که مواد اولیه ارزی دریافت می کند یا باید در غرفه دوم تامین شود. در این شرایط مواد اولیه یا فروش نمی رود یا افزایش قیمت دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون گفته شده نیمی از ارز به کالاهای اساسی و دارو اختصاص می یابد و مابقی برای تامین ارز به تالار دوم بورس و مرکز طلا مراجعه می شود، گفت: البته این وضعیت به وجود آمده است. هنوز مشخص نیست اصولا فعالان اقتصادی باید برنامه های خود را برای سال های آینده بدانند.

به گفته وی، پارچه های تخت معمولا وارداتی هستند و پارچه ها بیشتر در بازار داخلی تولید می شود، اما نخ های آن وارداتی است و بستگی به نرخ ارز دارد.

READ  کاسبان حرام سرور بساط‌ایا نشستند که عمق ندارد/ میانه‌روی شهر مع سراشیب سریع پشه گذر سلامت حکم سلاف‌گیرد

افتخاری با بیان اینکه پوشاک همیشه پنج تا شش ماه از تورم عقب است، گفت: در حال حاضر لباس عید با نرخ ارز 30 هزار تومان تولید می شود، زیرا مواد اولیه آن چند ماه پیش تامین شده است. بنابراین قیمت فعلی پوشاک با شرایط موجود برابری نمی کند.

وی با بیان اینکه پوشاک در اولویت مردم نیست، گفت: گاهی در بازار پوشاک زمستانی با تخفیف های عجیبی مواجه می شویم. زیرا پوشاک تابع مد است و فروشندگان و خریداران مجبورند اجناس خود را بفروشند.

افتخاری همچنین به قطعی برق و گاز و تعطیلی واحدها به دلیل سرمای شدید ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: این وضعیت تعطیلی واحدها باعث افزایش هزینه های تولید شد. اما سازمان امور مالیاتی در اخذ مالیات این موارد را در نظر نمی گیرد.

مشاهده اطلاعات بیشتر:

35220


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا