آخرین جزئیات خرید خودرو در بورس


تحویل خودرو در بورس با پذیرش دو خودرو شاهین و کارا کارا وارد فاز عملیاتی می شود. برای اطلاع از شرایط و نحوه خرید خودرو در بورس کالا ادامه این مطلب را از دست ندهید.

خرید خودرو در بورس

بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی بورس کالا، “کارا وانت” به عنوان یکی از محصولات گروه بهمنه، اولین خودرویی است که از روز چهارشنبه 29 اردیبهشت ماه از طریق سازوکار بورس کالا به متقاضیان عرضه می شود. این کار برای کاهش ابهامات و حواشی خرید اینترنتی خودرو برای مصرف کنندگان انجام می شود و کارشناسان معتقدند با ورود خودروها به بورس، قیمت گذاری در این بازار شفاف می شود.

بر اساس آخرین اخبار، در اولین گام این طرح، دو خودروی شاهین سایپا و کارا از گروه خودروسازی بهمن از طریق بورس عرضه می شود. بر اساس اعلام گروه سایپا، امسال 20 هزار دستگاه خودرو شاهین تولید می شود که از این تعداد 16 هزار دستگاه در بورس عرضه می شود.

گروه خودروسازی بهمن همچنین در نظر دارد در سال جاری 15 هزار خودرو کارآمد تولید کند که طبق اعلام این شرکت، 7500 دستگاه در بورس عرضه می شود. تاریخ نهایی عرضه هر خودرو در بورس طی اطلاعیه های رسمی اعلام خواهد شد.

نحوه خرید خودرو در بورس

متقاضیان خرید خودرو در بورس ابتدا باید با ثبت نام در سامانه خرید اینترنتی بورس کالای کارگزاری فارابی به آدرس farabi.ebgo.ir، فرآیند دریافت کد آنلاین در بورس کالا را تکمیل کنند. در نظر داشته باشید که یکی از الزامات خرید خودرو در بورس کالا، افتتاح حساب وکالتنامه و پرداخت قیمت قطعی (پیش پرداخت) در حساب مشخص شده است. برای افتتاح حساب اینترنتی وکیل از طرف کارگزاری فارابی معرفی نامه صادر می شود که متقاضیان باید با ارائه نامه ذکر شده با یکی از بانک های منتخب تماس گرفته و پس از افتتاح حساب اطلاعات خود را به کارگزاری فارابی اطلاع دهند. ضمناً در صورتی که هنوز در سجام ثبت نام نکرده اید باید ثبت نام خود را در این سامانه تکمیل نمایید.

READ  سدهای تهران هنوز تشنه هستند - خبرآنلاین

با تکمیل مراحل ثبت نام، نام کاربری و رمز ورود به سامانه خرید خودرو در بورس کالا از کارگزاری فارابی برای متقاضیان ارسال می شود و متقاضی خرید خودرو باید در روز تحویل سفارش خودرو را ثبت کند. معرفی فارابی . لینک ebgo.ir. اقدام به.

مراحل خرید خودرو در بورس

1- دریافت کد آنلاین بورس کالای کارگزاری فارابی از طریق farabi.ebgo.ir.

۲- افتتاح حساب وکیل در یکی از بانک های منتخب و اعلام مشخصات آن به کارگزاری فارابی.

3- قیمت پایه را یک روز قبل از ثبت سفارش به حساب پروکسی واریز کنید

4- ثبت سفارش خرید در سامانه خرید اینترنتی بورس کالای کارگزاری فارابی از طریق سامانه ebgo کارگزاری فارابی (روز تحویل)

5- تعیین نمایندگی برای اخذ خودرو در سامانه میانجیگری فارابی ebgo

در صورت نیاز به مشاوره یا راهنمایی می توانید با کارشناسان بورس کالای کارگزاری فارابی با شماره 02121561130 تماس حاصل فرمایید.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا