۵دقیقه‌ای گریه نوزادتان را بند آورید!


به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاینکومی کورودا، نویسنده ارشد مرکز علوم مغز RIKEN در ژاپن، در بیانیه ای ویدئویی گفت: “من چهار فرزند را بزرگ کردم.”

او افزود: «اما حتی من نمی‌توانستم نتایج کلیدی این مطالعه را پیش‌بینی کنم تا زمانی که آمار منتشر شود».

این تیم قبلا “پاسخ در آغوش گرفتن” را در پستاندارانی که نوزادانی مانند موش، سگ، میمون و انسان به دنیا می آورند، مطالعه کرده بودند.

وقتی این حیوانات بچه هایشان را برمی دارند و شروع به راه رفتن می کنند، بچه ها ساکت و مطیع می شوند و ضربان قلبشان کند می شود.

کورودا و همکارانش می‌خواستند این موضوع را در انسان‌ها بیشتر مطالعه کنند و اثرات آن را با سایر رفتارهای آرامش‌بخش، مانند تکان خوردن در یک مکان، مقایسه کنند.

آنها 21 جفت مادر و نوزاد را در سنین بین تولد تا 7 ماه انتخاب کردند و آنها را در چهار شرایط آزمایش کردند: در آغوش گرفتن در حین حرکت، ثابت نگه داشتن مادران در حالت نشسته، دراز کشیدن در یک گهواره ثابت یا دراز کشیدن در یک تخت تاب دار.

گریه نوزادان در عرض 30 ثانیه پس از در آغوش گرفتن و راه رفتن کاهش می یابد و ضربان قلب آنها کاهش می یابد. هنگام تکان دادن آنها تأثیر مشابهی وجود داشت، اما زمانی که آنها را ثابت نگه می داشتند، نه.

این نشان می دهد که بر خلاف تصور رایج، در آغوش گرفتن مادر برای آرام کردن نوزاد کافی نیست و حرکت عامل مهمی است.

محققان سپس اثرات در آغوش گرفتن و راه رفتن نوزادان را به مدت پنج دقیقه بررسی کردند و دریافتند که این فعالیت باعث خواب آلودگی 46 درصد از آنها و 18 درصد دیگر در دقیقه بعد به خواب رفتند.

READ  کاپ‌دوا؛ سند حیات غول‌ها در کره زمین/ عکس

این آزمایش ها نشان می دهد که در آغوش گرفتن و حرکت دادن نوزاد نه تنها گریه را متوقف می کند، بلکه خواب را نیز افزایش می دهد.

اما زمانی که نوزادان را در رختخواب گذاشتند، بیش از یک سوم آنها در عرض 20 ثانیه از خواب بیدار شدند.

مطالعات نشان می دهد که ضربان قلب نوزادان در ثانیه ای که از بدن مادر جدا می شوند افزایش می یابد.

با این حال، زمانی که نوزادان در زمان خواب طولانی‌تر می‌خوابند، احتمال بیدار شدن آنها کمتر است.

کورودا گفت که او این موضوع را شگفت‌انگیز می‌داند زیرا فکر می‌کرد عوامل دیگری مانند نحوه دراز کشیدن آنها در رختخواب یا وضعیت بدنی آنها ممکن است نقش داشته باشد، اما این کار را نکردند.

آنها بر اساس یافته‌های ترکیبی خود، پروتکلی را برای تسکین و بهبود خواب توصیه کردند: کودک را پنج دقیقه در آغوش بگیرید و راه بروید، سپس بنشینید و قبل از خواباندن او به مدت پنج تا هشت دقیقه دیگر او را در آغوش بگیرید.

این روش بر خلاف روش‌های دیگر مانند خوابیدن نوزاد، تسکین فوری را فراهم می‌کند، اما برای کشف اینکه آیا می‌تواند به خواب طولانی‌مدت نوزادان کمک کند، کار بیشتری لازم است.

منبع: روزانه در صبح

227227


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا