گسترش فعالیت های فرهنگی در مناطق کم برخوردار استان سمنان


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مهدی جلالی معاون اجتماعی امام خمینی (ره) به همراه عبدالعلی ملحی مسئول خانه احسان سمنان، نسار و اسفنجان با نبیله هدباشی مدیرکل کانون دیدار و گفتگو کردند. برای رشد فکری کودکان و نوجوانان سمنان در خصوص گسترش فعالیت های فرهنگی در مناطق حاشیه نشین و فقیرنشین بیدآباد، شاهرود، قلعه قدیمی سمنان، کلاتچ، دامگان و راه آهن گرمسار بحث و تبادل نظر شد.

هدبه‌سی با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: افرادی که معتقدند می‌توانند تأثیرگذار باشند، باید دامنه‌ی نفوذ خود را افزایش دهند و بر اساس نیت خالص، مشارکت واقعی داشته باشند و تلاش یکدیگر را افزایش دهند. نفوذ واقعی.

خدابخشی در ادامه به فعالیت مربیان در قالب طرح پیک امید، برگزاری سمینار آموزش مهارت های زندگی با عنوان “تمرینات حیوانات” در روستاهای دامگان و راه اندازی مرکز خیریه تخصصی “سایه امید” با مشارکت کمیته حمایت از امام خمینی (ره) مرکز فرهنگی هنری شماره یک سمنان از ظرفیت این مجموعه و تمامی مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار استان برای حضور در کودکان مناطق فقیرنشین و فقیرنشین و برگزاری کارگاه های تخصصی و عمومی استفاده می کند. در رشته های نقاشی، سفال، خوشنویسی، عکاسی، کاردستی، قصه گویی، شعرخوانی و فعالیت های کتاب محور رسانه ها و انتشار آن ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و همچنین حضور مربیان مجرب و متخصص در این حوزه بیان کرد: مرکز آمادگی دارد با اجرا، فعالیت های موثر ملی را در استان انجام دهد ستاد امام خمینی.

وی با تاکید بر اینکه باید انسجام و هماهنگی بهینه بین نهادهای فرهنگی متولی کودک و نوجوان وجود داشته باشد، گفت: برای رسیدن به نتیجه مثبت و نتیجه مطلوب و رضایت بخش نیازمند تفکر و افزایش بیشتر هستیم.

READ  پس از 33 سال منتظر افتتاح جاده میدانوآب - میانه باشید

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گزارش مختصری از فعالیت های این ستاد و سابقه فعالیت بنیاد احسان و امور خیریه و همچنین بنیاد برکت و محلات صادر کرد. کمپ.

جلالی گفت: دو هزار و بیست مرکز کم درآمد در سراسر کشور شناسایی شده است و 36 محله با همکاری چهار دستگاه کمیته امداد، بهزیستی، هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه فرهنگی و اجتماعی در سمنان درگیر است. امور و خدمات در این حوزه ها.

وی در ادامه به طرح «کاروان برای خدمت» مطابق با فعالیت پیک امید مربیان کانون پرورش فکری در حوزه حمل و نقل، تهیه هدایا و جوایز کودک و نوجوان، تهیه لوازم مصرفی و ارسال اشاره کرد. یک تیم پزشکی و غیره، قول همکاری و همکاری بابا.

جلالی همچنین با اشاره به سامانه احسان جهانی و حرکت های مختلف فرهنگی و اجتماعی از این ستاد از جمله نسیم احسان، لبخند احسان، تشویق احسان و… از کانون پرورش فکری خواست تا برای کودکان محروم پویش ملی و اجتماعی ایجاد کند. مناطق.

وی خاطرنشان کرد: با ضبط های موثر و جهادی که از مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان داریم امیدواریم در حوزه کودک و نوجوان افزایش موثری داشته باشیم.

قائم مقام ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پایان سخنان خود با اعلام آمادگی برای هر گونه همکاری با کانون پرورش فکری و تاکید بر تاثیر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بر کودکان و نوجوانان، از مدیر عامل خواست: اعزام اتوبوس و انجام فعالیت در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار بیدآباد، شاهرود، راه آهن قدیم سمنان، کلاتچ، دامگان و گرمسار بیش از پیش آنها را همراهی کند.

READ  افتتاح ده ها پروژه شرکت برق آذربایجان غربی در دهه فجر

مسئول خانه احسان در سمنان، نسار و کهنه دژ در ادامه جلسه با ارائه گزارشی مختصر از فعالیت های این خانه در سمنان و مشارکت خیرین و استقبال از برنامه های اجرایی پرداخت.

در بخشی از این نشست فروهر مدنی معاون فرهنگی فرمانداری سمنان در خصوص نحوه ثبت نام و عضویت کودکان اقشار کم برخوردار در کانون های فرهنگی هنری کانون صحبت کرد و پیشنهاد کرد فرصت خوبی برای آشنایی با فضای کانون، علاوه بر شرکت در فعالیت های فرهنگی و کتاب، باید در برنامه نمایش فیلم های برگزیده دوازدهمین جشنواره پویانمایی شرکت کنند.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا