کاهش 75 درصدی اهدای عضو در کشور به دلیل اجرای برنامه تلویزیونی


فریبا گربانی، معاون تامین اعضا و پیوند بافت دانشگاه شهید بهشتی امروز در شورای شهر تهران برای تعیین روز 31 اردیبهشت به عنوان روز ملی اهدای عضو، گفت: در پیوند با شرایط متفاوتی مواجه هستیم.

معاون تامین اعضا و بافت های پیوندی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه مهمترین منبع تولید اعضای پیوندی در ایران موارد مرگ مغزی است مرگ مغزی جدا شده از انسان است. موضوع تشخیص کمای مرگ مغزی موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به پخش برنامه ای در ماه مبارک رمضان گفت: این برنامه باعث کاهش شدید رضایت خانواده ها از اهدای عضو شده است و اگرچه تلاش ها چندین برابر شده اما اهدای عضو به یک چهارم رسیده است.

قربانی با بیان اینکه صدور کارت اهدای عضو تلاشی برای اعلام آمادگی مردم در این زمینه است، خاطرنشان کرد: اعضای شورا می توانند با دریافت کارت اهدای عضو شرایط دریافت عضو را فراهم کنند. کارت اهدای عضو طبق قانون الزامی نیست و نیاز به رضایت خانواده دارد، اما در شرایط سخت تصمیم گیری می تواند تصمیم فرد مبتلا به مرگ مغزی را تعیین کند.

معاون پیوند اعضا و پیوند بافت دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در بسیاری از موارد افراد مبتلا به مرگ مغزی از اقشار پایین جامعه هستند، گفت: اهدای عضو بدون ملاحظات مادی و معنوی انجام می شود، اما ما می خواهیم. خانواده ها حمایت می شوند. سازمان بهشت ​​زهرا (س) همیشه موثر بوده و همکاری لازم را داشته است.

همچنین امروز در حیاط شورای شهر کارت اهدای عضویت به نمایندگی از علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تقدیم شد.

READ  آیا شکر واقعا سرطان را تغذیه می کند؟

4747


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا