کاروانسرای شاه عباسی سمنان به میراث فرهنگی تبدیل شد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، امیر کرم زاده شامگاه چهارشنبه 5 بهمن 1401 با اعلام این مژده برای مردم استان سمنان گفت: پس از سال ها انتظار مردم سمنان برای آزادی کاروانسرای تاریخی این شهر با امضای رئیس جمهور محقق شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با قدردانی از توجه و حمایت رئیس جمهور، هیئت وزیران و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی واگذاری این بنای تاریخی را امضا کرد. کاروانسرای سمنان به مالکیت میراث فرهنگی.

کرم زاده با اشاره به اینکه به برکت دولتمردی اتفاقات بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر در حال رخ دادن است، افزود: با همدلی اتفاقات خوبی در عرصه های مختلف در استان رخ می دهد.

وی ادامه داد: کاروانسرای شاه عباسی واقع در مرکز شهر تاریخی سمنان یکی از 999 کاروانسرایی است که در دوران شاه عباس صفوی در آن شهر ساخته شده است.

کرم زاده افزود: این بنای ارزشمند با قدمتی 400 ساله و در سال 52 به ثبت ملی رسید تا خرداد 1398 به مدت 40 سال به عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت و آزادی آن یکی از خواسته های مردم استان بود.

طی 2 سال گذشته مقامات کشوری زیادی از این کاروانسرا بازدید کرده اند که از جمله آنها می توان به وزیر سابق و فعلی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و آیت الله رئیسی اشاره کرد که در سمت رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور دستور آزادسازی این بنای ارزشمند تاریخی را صادر کردند. .

آئین حذف نرده های ضلع غربی کاروانسرای شاه عباسی واقع در قلب شهر سمنان 30 شهریورماه سال جاری با حضور جمعی از مردم و مسئولان استان و شهرستان سمنان برگزار شد.

READ  سرکرده اراذل و اوباش ارومیه دستگیر شد

46


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا